Nesfântă ignoranţă…
Aşa aş califica ignoranţa maicilor de la mănăstirea Petru Vodă care îi cântă părintelui Iustin Pârvu imnul “Sfântă tinereţe legionară”.
Prietenul meu Andrei Stavilă îmi dădea recent de înţeles că nu sunt suficient de critic faţă de fundamentalismele din larga ogradă a creştinătăţii.
În cazul în care grupului de cântăreţe li se poate da vreo circumstanţă atenuantă, aceasta ar fi ignoranţa. Numai că există şi o ignoranţă vinovată. Dacă Hristos este capul Bisericii, atunci ne putem întreba: Ce a avut Hristos pentru trădători? Gloanţe?
Părinţii Bisericii ar muri a doua oară dacă ar vedea felul în care a sucombat ortodoxia răsăriteană în faţa ideologiilor naţionaliste (de sorginte franceză?).
versuri: Radu Gyr
muzica: Ion Mânzatu
Sfânta tinerete legionara,
Cu piept calit de fier si sufletul de crin
Iures ne-nfrânat de primavara
Cu fruntea ca un iezer carpatin,
Cu bratele suim în soare
Catapetesme pentru veac;
Le zidim din stânci, din foc, din mare
Si dârz le tencuim cu sânge dac…
Garda, Capitanul
Ne preschimba-n soimi de fier
Tara, Capitanul
Si Arhanghelul din cer.
Moartea, numai moartea legionara
Ne este cea mai scumpa nunta dintre nunti,
Pentru sfânta cruce, pentru tara
Înfrângem codrii si supunem munti;
Nu-i temnita sa ne-nspaimânte,
Nici chin, nici viforul dusman;
De cadem cu toti, izbiti în frunte,
Ni-i draga moartea pentru Capitan!
Refren
Sfânta tinerete legionara,
Suim biserici, stam viteji în închisori…
În prigoana orisicât de-amara
Cântam si ne gândim la Nicadori,
Purtam în crivat si în soare
Lumini pentru biruitori,
Pentru cei viteji zidim altare
Si-avem doar gloante pentru tradatori!
Refren
13 februarie 2011 at 3:24 pm
E o anomalie insa nu asa de mare ( legionarii au devenit mai deglutibili in inchisoare -se pare ca acolo lucrurile se mai imblanzesc)ca cea in care BO se asociaza cu masoneria ( dupa ce mai bine de un secol o afuriseste pe unde o prinde)http://www.youtube.com/watch?v=T052RPp1u10
13 februarie 2011 at 8:49 pm
Ideea e de lupta impotriva sistemului, nu neaparat de doctrina legionara. Adica acuma Ministerul Sanatatii a dat drumul la nu-stiu-ce cartele CU CIP pt. asigurati si nimeni din ierarhia Bisericii n-a avut nimic de obiectat.
Singurele voci ortodoxe care mai au curaj sa comenteze deciziile guvernului sunt: Saccsiv, Apologeticum, razbointrucuvant si mai ales Iustin Parvu.
Maine, poimaine ne vor implanta cipul, cum zice la Apocalipsa 13: 16, iar ierarhii nostri iar o sa taca.
Insa, noi, crestinii-ortodocsi, stim ca:
” Dar credincios este Domnul, Care vă va întări şi vă va păzi de cel viclean.”
( II Tesaloniceni 3: 3).
14 februarie 2011 at 7:26 pm
Maicile nu sunt de la Mănăstirea Petru Vodă, pentru că acolo ştiam că sunt taici.
Pare să fie o delegaţie. De unde oare?
Cred că este o provocare, din moment ce Patriarhul Daniel e orice numai simpatizant legionar nu. Din cîte ştiu, nu i-a avut niciodată la inimă pe cei de la Petru Vodă, din diverse motive. Chestia mi se pare ciudată, nu relevantă pentru spaţiu ortodox român şi cu atît mai puţin pentru cel monastic de maici.
Bietul stareţ- a făcut vreo 20 de ani de temniţă grea, nu?- şi bietele măicuţe! la cît de tinere sunt, cred că-şi imaginau că Isus e căpitanul, nu Zelea Codreanu şi voiau să-i facă un “cadou” stareţului, care e trecut de ramolit.
Vaişamar ce n-aş da să aflu cine se află în spatele întregii afaceri. Tu nu?
14 februarie 2011 at 7:49 pm
Zice site-ul manastirii ca Manastirea de maici “Adormirea Maicii Domnului,” din cadrul asezamantului filantropic Petru Voda, detine momentan un personal in jurul de 70 de maici. Asta inseamna ca e vorba de un “inside job”. Nu cred că Iustin Pavru si-a pierdut luciditatea. Ar fi trebuit sa-si dea seama ce “cadou” i se face.
.
http://www.petruvoda.ro/index-1.html
14 februarie 2011 at 9:41 pm
M-am interesat la un prieten ortodox, după ce am scris comentariul. Aşa este, acolo e un centru filantropic pentru copiii, etc., unde lucrează măicuţe.
Tot el m-a dezamăgit şi mi-a spus că există un curent cu puternică tentă naţionalistă în ortodoxie, mai important decît am crezut eu iniţial; că imnul ăsta legionar e o chestie banală şi s-a mirat că mă surprinde; că există reviste şi ziare cu tentă ortodox-legionară pe care le pot cumpăra pînă şi din amărîtul meu de tîrg.
Mi s-a părut că am recunoscut două măicuţe de la Văratec în filmuleţ, de-asta am presupus că sunt venite în vizită.
În acest context, postarea mi-a devenit simpatică
14 februarie 2011 at 9:44 pm
Ah, am uitat ceva: sigur că stareţul Iustin Pîrvu şi-a dat seama ce cadou i se face- era topit, săracul-, dar a uitat că nu trebuia să-l primească
14 februarie 2011 at 10:02 pm
Ar fi interesant de ştiu dacă nu cumva îi aminteau de “sfânta lui tinereţe”, cu acel imn.
18 martie 2011 at 9:39 pm
Patriarhul Daniel este mason .Nu a dorit sa fie inmormintat acolo parintele Calciu .Dar dupa ce l-a luat tare Bichir a acceptat
18 martie 2011 at 11:19 pm
Aţi fost dvs. la ceremonia lui de iluminare? Sau cum de ştiţi cine e şi cine nu e mason?
14 februarie 2011 at 10:10 pm
[...] (romaniaevanghelica) 26. Au voie fetele sa intre intr-o biserica fara batic? (crestintotal.ro) 36. Maicile de la Mănăstirea Petru Vodă au “gloanţe pentru trădători”. (vaisamar) 42. Iertarea – O mărturisire impresionantă (lascaupetru) 70. Mărturisirea CDE [...]
22 februarie 2011 at 12:16 am
Una dintre maici zâmbea cam sarcastic…aşa…creştineşte…cu gloanţe pentru trădători…
22 februarie 2011 at 3:21 pm
faceti comentarii in bascalie – cum probabil va e toata viata – in loc sa puneti mana sa cititi despre miscarea legionara, sfintii inchisorilor, parintele iustin parvu, ioan ianolide, radu gyr etc
22 februarie 2011 at 4:09 pm
Nu cunosc niciun sfânt care să aibă “gloanţe pentru trădători”. Singurele gloanţe ale sfinţilor sunt rugăciunile pentru vrăjmaşi. Nu ştiu din ce Scriptură citiţi dvs. şi ce Sfinţi Părinţi aveţi ca model. Daţi-mi un singur exemplu de Părinte al Bisericii care scrie în felul ăsta (legionar).
23 februarie 2011 at 10:39 am
Subscriu
20 octombrie 2011 at 8:35 pm
,,Nu cunosc niciun sfânt care să aibă “gloanţe pentru trădători”.” -…vezi Moise… desi atunci nu se lucra cu gloantele…
2 martie 2011 at 8:39 pm
au fost prea multe tradari in istoria nemului .gloantele pentru tradatori sunt imperios necesare .TLC !
2 martie 2011 at 8:50 pm
Dacă tot vreţi să reglaţi chestiunea cu gloanţe, măcar aveţi decenţa şi nu târâţi numele lui Isus în acest iad al violenţei şi al urii. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunerecul? Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios?
Cum se împacă Templul lui Dumnezeu cu idolii?
.
Aţi făcut din naţiune un idol. Hristos n-are nimic cu idolii. La Evanghelie scrie că “Hoţul nu vine decît să fure, să junghie şi să prăpădească”. Hristos n-are gloanţe pentru trădători. Hristos are cuvinte de mustrare şi priviri care dor mai rău decât orice gloanţe.
2 martie 2011 at 10:43 pm
Subscriu…din nou…
3 martie 2011 at 7:35 am
Natiunile sunt forma organica a umanitatii.Voi va luati dupa toate mizeriile cosmopolite .
3 martie 2011 at 7:55 am
Asta cu naţiunile din ateismul-naţionalismul francez aţi preluat-o. În vremea Părinţilor Bisericii nu se punea problema ca naţionalitatea să fie amestecată cu religia. Numai că această doctrină naţionalistă v-a infectat atât de bine, încât aţi uitat de unde vine virusul. Dă-mi un citat dintr-un Părinte al Bisericii care crede că “naţiunile sunt forma organică a umanităţii”. Şi apoi, ce înseamnă “forma organică”?
.
Ei bine, da, Hristos spune că cei care sunt ai lui vor fi urâţi de toate naţiunile, adică de forma organică a umanităţii! Asta o spune Hristos, nu o spun americanii. Mai citeşte Sf. Scriptură şi scrierile Părinţilor Bisericii, fiindcă o să găseşti acolo un leac bun pentru ateismul-naţionalismul din care se trage ideologia pe care o susţii.
3 martie 2011 at 7:55 pm
Nu prea am cu cine discuta !
____________
Vaisamar: Într-adevăr, n-ai cu cine. Ţi-am moderat injuriile. Aştept argumente, nu frazeologie bomba-stică.
4 martie 2011 at 8:02 pm
.Ai citit despre crimele lui IG Duca ? Dar despre cele ale lui Armand Calinescu ? Stii ca pictorita Nicoleta Nicolescu si prof.unin Victor Dragomirescu au fost arsi de vii in cuptorul crematoriului Cenusa ?Despre Rezistenta Armata Anticomunista stii ceva ? Studiaza astea si las-o in pace pe Marlyn Ferguson !
4 martie 2011 at 8:20 pm
Mai întâi, mai uşurel cu injuriile, că nu te ajută să pari mai cult! Oricum pică la cenzură.
.
Da, am citit despre crimele lui IG Duca şi ale lui Armand Călinescu. Şi nu văd ce demonstrează asta. Că asasinatele sunt justificate? Violenţa naşte violenţă. Răul se hrăneşte din rău.
.
Despre pictoriţa NN şi prof. VD nu ştiam că au fost arşi de vii la Cenuşa. Tu de unde ştii?
.
Pe rezistenţa Anticomunistă îţi pot oferi bibliografie, dacă te interesează.
.
Cine e Marlyn Ferguson?
.
Văd că mesajul lui Isus nu te interesează. Probabil i-ai spune şi lui ce îmi spui mie.
6 martie 2011 at 8:20 am
1.Nu te-am injurat dar Dumnezeu absolut (si nu IHWH) i-a pedepsit rau de tot pe poponari .
2. Unul dintre cei trei Nicadori (Nicolae Constantinescu ) declara la proces astfel ,,Din dragoste pentru Neamul Romanesc mi-am pierdut mintuirea ,, .
3. Daca vrei sa afli despre NN si VD cauta la Pagina Romaniei Nationaliste sau spune-mi pe ce adresa sa iti trimit declaratia mecanicului de la crematoriul cenusa .
4. Despre Rezistenta Armata Anticomunista nu ai ce sa imi spui pentru ca fac parte din Comitetul de Conducere fiind propus de catre regretatul meu prieten Ion Gavrila-Ogoranu.
5.Marlyn Ferguson este teoreticianul New Age-ului .
6.Ionel Mota spunea in testamenul sau ,,L-am iubit pe Isus Christos si am mers fericit la moarte pentru el ,, . Exemplul sau a fost urmat de catre mii de legionari !
6 martie 2011 at 8:24 am
1. Aham, există Dumnezeu absolut şi există IHWH. O variantă românească a vechii erezii marcionite! Foarte interesant. Nu ştiam că există aşa ceva. Diavolul e foarte puţin creativ, se pare. Erezii vechi reîncălzite pentru omul modern.
2. Foarte trist ce declara NC. Nicăieri Mântuitorul n-a vorbit că trebuie să iubim neamul mai mult decât pe el însuşi. A vorbit despre iubirea de Dumnezeu şi iubirea de aproape. Astea sunt cuvintele Mântuitorului (Dumnezeu absolut), nu americănisme.
3. La celelalte puncte am să revin.
7 martie 2011 at 7:23 pm
Sunt mindru de parintele Iustin si de maicute.
Capitanul spunea ,,Atita timp cit mai exista un legionar Legiunea nu a murit ! Doamne DUMNEZEULE creeator si chivernisitor a toate fii mindru de ostenii paminteni ai Sfintului Arhanghel Mihail !
7 martie 2011 at 7:40 pm
Domnul creator şi chivernisitor a toate este Dumnezeul lui Avraam, Isaac şi Iacov, tatăl Mântuitorului nostru Isus Hristos care după trup este din neamul lui Israel. Vă spun asta fiindcă am observat că îl separaţi pe Dumnezeul VT de Dumnezeul NT.
9 martie 2011 at 6:38 pm
Da pentru ca IHWH acel zeu agrar al jidovilor nu este Dumnazeu absolut.Cred intr-Unul Dumnezeu ,tatak atottiitorul,facatorul cerului si al pamintului al tuturor celor vazute si nevazute…si nu in acel zeu care a separat oamenii ,adica in oameni si goimi. Tob shebegoima harog …asa grait-a IHWH !
9 martie 2011 at 7:19 pm
Stimate domn, de câte ori aţi citit Scriptura de la un capăt la altul? Unde a poruncit Dumnezeu în Scriptură uciderea celor mai buni dintre neamuri?
.
Biserica a condamnat de multă vreme erezia susţinută de dvs (ideea că Dumnezeu VT este altul decât “Dumnezeul absolut”). N-aţi aflat încă asta? Scoateţi din NT toate citatele, aluziile şi temele din VT şi nu mai rămâneţi cu nimic. Trebuie să fiţi orb ca să nu vedeţi aşa ceva. Mântuitorul spune clar că Dumnezeul cel viu (IHWH) este tatăl lui şi toţi profeţii spun asta. Numai ura vă poate face să înţelegeţi altfel Scriptura.
.
Dumnezeul dvs. este naţionalismul sau naţiunea. Asta este idolatrie şi, ca orice idolatrie, aduce eşec şi neîmplinire.
12 martie 2011 at 7:44 pm
Pai domnul IHWH cite genociduri a facut?
Care biserica ?Biserica in care preoti si pastori propovaduiesc eternitatea sunt interesati de masini luxoase si case opulente ? Asta este biserica?
Salustius a spus : ,, Daca spunem adevarul despre divinitate celor intelepti acestia l-ar deconspira .Cei saraci cu duhul nu l-ar putea cuprinde .Asa ca trebuie sa il imbracam in vesminte mistice ca sa ii indemnam si pe unii si pe altii la filosofare ” .
Dumnezeul meu este ,,Tatal atottiitorul ,facatorul cerului si al pamintului al tuturor celor vazute si nevazute;; .
Asa cum organismul uman are sistemul imunitar de aparare tot asa si natiunea are acest imunitar defensiv care este nationalismul . Uiota-te la Franta cosmopolita ca seamana cu Senegalul .Natiunile au fost creeate de catre Dumnezeu iar distrugerea lor inseamna o revolta a creeaturilor impotriva Creeatorului.Nu a facut Dumnezeu popor ales si goimi.
Incearca sa traduci melodia lui John Lenonn Imagine .
Acolo vei vedea scopul disimulat al ocultei mondialiste de a distruge natiunile si credinta.
12 martie 2011 at 10:04 pm
Haideţi să o luăm sistematic, cu începutul. Despre ce Dumnezeu vorbeşte Biblia în Genesa 1:1 când spune: “La început Dumnezeu a făcut cerurile şi pământul”? Nu e vorba de Dumnezeul lui Avraam, Isaac şi Iacov, Dumnezeul revelat, cel care l-a trimis pe Hristos în lume?
.
Există şi slujitori ai altarului care trăiesc modest, care nu au maşini luxoase etc.
.
Unde a spus Salustius cele pe care i le atribuiţi? Vorbiţi cu temei sau doar citaţi din auzite?
.
Dacă priviţi istoria mai de sus o să observaţi că Dumnezeu ridică popoarele şi tot el le prăbuşeşte. Dacă faceţi din naţiune un idol, o să vă treziţi cu el făcut praf şi pulbere. Mulţumiţi-i lui Dumnezeu pentru România, munciţi pentru propăşirea ei, rugaţi-vă pentru conducătorii ei (cum ne învaţă Scriptura şi Părinţii), dar nu faceţi din naţiune un idol. Dumnezeul cel adevărat, Făcătorul cerului şi al pământului, nu acceptă să daţi naţiunii ceea ce de drept i se cuvine numai lui!
.
Dumnezeu şi-a ales un popor care să-l reprezinte şi prin care să-şi îndeplinească planul de a da binecuvântare tuturor naţiunilor. În promisiunea făcută patriarhului Avraam stă scris că toate naţiunile pământului vor fi binecuvântate în el. Firul mesianic pe care vine Hristos începe cu Avraam, fie că vă place sau nu.
.
Sfântul Pavel (dacă îi daţi cât de cât credit, că el nu era american) scria în Romani: Sau, poate, Dumnezeu este numai Dumnezeul Iudeilor? Nu este şi al Neamurilor? Da, este şi al Neamurilor; (Rom 3:29). Aşadar, Dumnezeul iudeilor este şi al neamurilor.
.
Oricine are 2 neuroni pe care să-i lege în serie ar trebui să-şi dea seama că oamenii au în mod natural tendinţa de a se defini prin intermediul grupurilor etnice din care fac parte, aşa că teoriile dvs. conspiraţioniste sunt ridicole. Şi dacă ar exista o ocultă mondială de a distruge naţiunile şi credinţa, ar trebui să ne îngrijorăm cam cât ne-am îngrijora dacă am şti că oculta respectivă încearcă să stingă soarele de pe cer. Când va dispărea şi ultimul om de pe planetă, atunci se vor şterge şi liniile etnice şi naţionale.
.
Pe John Lennon să-l iertăm, fiindcă nu ştie ce cântă. Încerc să-mi imaginez ce ne zice el să ne imaginăm, dar imaginaţia mea are totuşi limite.
16 martie 2011 at 7:22 pm
Biblia a fost falsificata de jidani in folosul lor!De fapt cartea lui Enoh au si scos-o !
16 martie 2011 at 8:14 pm
Adică? Ce anume au falsificat şi ce dovezi aveţi? Când a fost cartea lui Enoh în Biblie şi de când a fost scoasă? Faceţi nişte confuzii îngrozitoare.
18 martie 2011 at 9:35 pm
nu fac confuzii ,cititi Robert Charoux,cititi cartea lui Viorel Tzigu ,,Un popor pt domnul IHWH .In mijlocul Bibliei scrie ca sa nu te increzi in nimic ci numai in Dumnezeu Biblia a fost scrisa tot de oameni.Nationalismul este un mijloc de aparare a lucrarii divine nu o religie!
18 martie 2011 at 11:18 pm
Care Robert Charroux? Acesta? http://fr.wikipedia.org/wiki/Robert_Charroux
.
Mulţumesc, am creierul meu, nu trebuie să judec cu al dlui Ţigu.
.
Biblia a fost scrisă de oameni, dar sub inspiraţie divină
.
Dacă Dumnezeu nu se revelează prin Cuvânt, cum de ajungeţi dvs. să ştiţi cum este Dumnezeu şi cum lucrează el în lume (prin naţiuni).
.
Aţi citit Biblia de la un capăt la altul şi aţi studiat-o cu temei, sau vehiculaţi doar teoriile lui Charroux şi Ţigu?
20 martie 2011 at 4:50 pm
am citit si sunt convins ca a fost falxificata de jidani
natiunile sunt o creeatie a Divinitatii ,ori ce incercare de distrugere a acestora inseamna o revolta a creeaturilor impotriva Creeatorului
il cunosti pe Tzigu ?
20 martie 2011 at 9:14 pm
Până una alta, naţiunile n-au dispărut, ci prosperă. Aşa că nu văd motive de isterie.
N-am avut cinstea să-l cunosc pe acest domn (Ţigu).
25 martie 2011 at 7:14 pm
Excelent punctat cu gloantele. Si eu, de cate ori vad o copie a acelei filmari pe youtube, pun urmatorul comentariu: “si-avem doar gloante pentru tradatori” este pilda de iertare crestina?
15 noiembrie 2012 at 1:34 pm
Jane, gloantele pt tradatori sunt cu dragoste!