Zilele acestea m-am gândit mult la sărmana Fantine, mama Cosettei.

Cum „care Cosette?”. Cea din Mizerabilii.

Zilele astea am trecut printr-o extracție dentară și am supraviețuit. Păstrez premolarul 2 din partea dreaptă jos ca amintire a acestui moment traumatic. :)

Din motive care depășesc cu mult modestele mele cunoștințe de stomatologie, premolarul cu pricina a crescut mai târziu și a ieșit pieziș, înghesuit de vecinii lui mai rapizi.

Presimțeam că va veni momentul când, fatalmente, va trebui să-l scot, dar am tot amânat.

Recent, amicul meu A.C., trecut printr-o experiență infinit mai traumatizantă, mi-a făcut o recomandare. M-a pus în legătură cu o doamnă dentist care i-a scos o măsea de minte foarte problematică.

După rânduială, am făcut mai întâi o radiografie. Rădăcina „problemei”, ca să zic așa, se arată adâncă…

În fine, a venit și D-Day, ziua cea mare și înfricoșată…

Doamna dentist este stăpână pe sine. Eu deja am îndoieli. De unde o să ia forța necesară pentru a smulge (din rădăcină) premolarul meu ieșit din matcă? N-ar fi o treabă mai potrivită pentru un zdrahon?

Completez fișa medicală. Nu, nu sunt alergic la nimic.

Mă întind în scaun. Sunt avertizat că trebuie să anunț dacă mă iau palpitațiile. Prea târziu…

Doamna doctor își pregătește tacticos trusa. Cu coada ochiului surprind, nu fără oarecari neliniști, câte ceva din instrumentarul de tortură.

Mai întâi răsare o seringă cu un ac lung cât toate zilele. Împunsătura inițială nu e atât de rea, dar acul pare să nu se mai oprească. Am impresia că nu eu, ci spătarul fotoliului pe care stau trebuie anesteziat.

Urmează o așteptare lungă, până se instalează amorțeala. Nu simt nimic din ceea ce ar trebui să simt. Îmi și imaginez cu groază că poate anestezia nu va prinde și o să mi se scoată dintele „pe viu”…

Estimp, sporovăim despre dinții crocodililor, care pică și cresc în mai multe rânduri (dar cel puțin nu sunt extrași cu forța!), despre măselele de minte, mugurii dentari din care răsar dinții, nervii care „sunt responsabili” de dinți, molarii supranumerari etc. Din nu știu ce motiv, am cu un molar mai puțin decât ar trebui.

O întreb pe doamna doctor câți dinți au celelalte primate, dar nu știe să-mi spună.

(Va urma)

