I am young and restless, I teach an introductory NT Greek course, I work as a translator and editor for a Romanian Evangelical publisher (www.logos.ro) and I do many other chores as part of my academic involvement.
There would be so much more to say about me, but why throw it away just like this? No offence meant!
















12 ianuarie 2008 at 1:57 pm
Tocmai am descoperit blogul tau. Felicitari si succes.
DanutM
5 februarie 2008 at 12:09 am
“- Mai gasit vrajmasule?
”
- Te-am gasit!
Pana la urma tot am dat de blogul tau!
5 februarie 2008 at 9:16 am
Dar ce, era aşa de greu de găsit?
23 februarie 2008 at 2:25 pm
chiar aseara ma gandeam la tine, ca in felul asta nu o sa mai stai mult prin cultul penti :d sigur, poate ma insel
as vrea sa-ti propun o colaborare cu revista PASI, dar mi-ar plecea sa ma contactezi pe mail si sa-ti spot spune mai multe. Ti-as fi scris direct in mail, dar nu l-am gasit.
multumesc.
23 februarie 2008 at 3:02 pm
Dar ce, tu deja ai părăsit cultul, dacă mă chemi şi pe mine la revista Paşi?
P.S. Unlike others, I don’t have a talent for survival!
14 martie 2012 at 9:19 pm
Care e diferenta dintre un “crestin de rit ortodox” si un “penticostal”??Penticostalii sunt protestanti ori neoprotestanti??Am nevoie de o mica si fundamentala prezentare a moralismului ce inalta aceasta ramura a Crestinismului Universal!
14 martie 2012 at 9:25 pm
Sunt protestanți de viță nouă. Pentru o prezentare a moralismului, adresați-vă unui moralist.
2 iulie 2012 at 1:04 pm
Mai am o intrebare.Penticostalii se boteaza cand sunt bebelusi sau atunci cand ajung la varsta maturitatii?
2 iulie 2012 at 1:56 pm
Sper că sunt la vârsta maturității atunci când se botează.
24 februarie 2008 at 3:04 pm
Felicitari pentru blog, vaisamar! L-am descoperit prin intermediul unui articol din revista pasi. Nu ma mir de acest fapt, iti cunosc potentialul! Domnul sa te calauzeasca in lucrare!
Sper sa nu fiu blamata ca sunt singura persoana de gen feminin care comentez aici!
Ramai in har! Teo
24 februarie 2008 at 9:44 pm
Ei, cred că mai sunt prezenţe feminine pe blog…
Mulţumesc de aprecieri. Mult succes şi ţie în tot ce faci!
27 noiembrie 2010 at 9:37 am
binenteles cä mai sunt….prezente feminine…
am väzut in multe locuri din comentariile tale si nu mi-a pläcut numele acesta”vaisamar”..poate are vreun sens,nimic de zis….dar si poza !!….sau sunt eu prea optimistä??!!!…
25 februarie 2008 at 1:12 am
Imi place blogul tau
Te adaug in blogroll la mine ca sa revin mai des
26 februarie 2008 at 10:40 am
Sunt unul din studenţii dumneavoastra (AN II). La început am intrat pe blog pentru a afla rezultatele examenului,apoi m-am îndrăgostit de el şi acum obişnuiesc să citesc periodic acest jurnal al unui neînfricat profesor penticostal.Mult succes în continuare!
26 februarie 2008 at 10:50 am
Mă tem că deja m-am cam “înfricat”, atât de laudele, cât şi (mai ales) de criticile ce mi se aduc…
26 februarie 2008 at 11:44 am
Care profesor nu e criticat? sa fim seriosi! Insusi Domnului si Invatatorului nostru, cu toate ca era fiu de Dumnezeu I s-au adus acuzatii si le-a suportat! Oare nu trebuie sa facem noi la fel?
1 martie 2008 at 10:51 pm
imi poti scrie la adresa de mail de pe blog adresa ta de mail, te rog ???
11 martie 2008 at 12:25 pm
Am descoperit intamplator blogul tau si am fost foarte placut surprins. Felicitari si succes. Te adaug la mine pe blogroll!
Daniel Bulzan
12 martie 2008 at 12:11 pm
de mult ma framanta ideea unei “Scoli de Gandire” (crestina, teologica, biblica, brainstorming echilibrat cu cercetare stiintifica si dovezi experientiale …). Nu sa o inventez eu neaparat, ci ma framanta gandul ca ar trebui sa existe o astfel de scoala fara steag confesional. Acum nu mai sunt la “scoala” ca sa cred ca pot face parte dintr-un asemenea “grup”, dar ma bucur ca tu, asemenea altor catorva “indrazneti” din tara asta, oferi posibilitatea ca multi tineri sa urmeze inscriptia “Nu-ti lasa creierul la intrare”.
Domnul sa-ti dea lumina si mijloace, Manu.
Mult succes!
12 martie 2008 at 12:19 pm
poate te vei supara pe mine, si pe slabiciunea mea de a forta limitele (te las pe tine sa le dai un nume). Dar as vrea sa te intreb ce parere ai despre filmul “Zeitgeist” (http://video.google.com/videoplay?docid=9072119975796993477), dar mai ales despre ideile pe care le propaga, daca o face. As vrea sa discutam despre asta, daca tu vei considera ca merita. Cred ca e o problema de apologetica. Eu is prea ignorant sa pot oferi altora niste raspunsuri suficient de pertinente unor astfel de problematici. Dar as vrea sa o pot face. Lumea e din ce mai idolatra, necredincioasa, iar spiritul ei ma preseaza si pe mine. Cine ma va scapa …?
Astept un raspuns din partea ta.
Multumesc! Gabi C.
10 noiembrie 2009 at 12:14 am
“Zeitgeist” – film al anarhistilor. Nu am intalnit o persoana inteleigenta care sa spuna ceva bun despre “documentar”.
12 martie 2008 at 12:50 pm
O să-mi notez undeva ideea. Dar urgenţele sunt destul de multe şi la mine şi nu prea ştiu cum să le împac. În general, dacă începe să “ardă” undeva las totul baltă în altă parte şi sar să “sting focul”. Până când izbucneşte în altă parte. Şi tot aşa. Dacă filmul cu pricina o să mi se pară interesant, am să postez ceva despre el.
20 aprilie 2008 at 2:19 pm
Salut, Manule. Excelent blogul tau. Ne mai aduci aminte celor ruginiti de limba greaca si de teologie de faptul ca trebuie sa ne mai cizelam la polizorul profilor sau fostilor profi de la teologie. Domnul sa iti binecuvanteze lucrarea!
24 aprilie 2008 at 6:46 am
Eu am mare nevoie de detaliile tale in traducerile si explicatiile pe care le faci la diferite texte din Noul Testament . Multumesc lui Dumnezeu ca azi am ,,nimerit ” acest blog . Slava Domnului pt inca un roman intelept si frate in Domnul. Domnul sa-ti binecuvanteze tineretea ! (la varsta ta acu 20 de ani eram prof la liceul din Vatra Dornei , ce vremuri ! ). Mult Har de Sus !
24 aprilie 2008 at 8:14 am
Mă bucur când găsesc pe cineva interesat de acest subiect. Lista cu texte care necesită comentarii este destul de lungă. Numai sănătate şi putere să-mi dea Domnul, că de treabă nu ducem lipsă.
28 aprilie 2008 at 12:05 pm
Teodora Ursulica: Vorbe dulci sunt usor de spus, lucruri dragute sunt usor de cumparat, dar oameni de treaba sunt greu de gasit. Viata se termina cand tu incetezi sa visezi, speranta moare cand tu incetezi sa crezi, dragostea se termina cand tu incetezi sa mai tii la cineva, prietenia se sfarseste cand tu nu mai imparti. Asa ca imparte cu cine crezi ca iti este prieten, iubeste fara conditii, vorbeste fara intentii, daruieste fara motive, tine la cineva fara explicatii!! E inima adevaratei prietenii. Sfintele sarbatori de Paste sa va aduca liniste in suflet, multa bucurie, sanatate, fericire si puterea de a darui si ajuta semenii. Nu uita ca destinul SAU a fost “CRUCEA”, scopul SAU a fost “DRAGOSTEA”, motivui LUI ai fost tu! Paste fericit !!! Sarbatori Fericite !!!
1 iulie 2008 at 6:36 pm
Mai Manu, vad ca si Teodora ti-a scris, nu mai zic de stundetii tai, faina porecla ti-au gasit> google, dar ce ai cu Cioran? Am vazut ca l-ai fi facut praf. Felicitari pentru traducere, deja ma laud cu tine, spor in cele zilnice. Nu uita, la anu serbam 10 ani de la terminarea liceului. diriga si noi toti te asteptam. VAcanta faina ca oricum prelungesti teza/ succes batrane.
1 iulie 2008 at 9:37 pm
# 21 Stai liniştit, moşule. N-am făcut praf pe nimeni. Cioran e praf numai fiindcă a mers şi el pe “the way of all flesh” (dust to dust and ashes to ashes).
De porecla “google” nu ştiam. Da’ tu de unde ştii toate astea? Ai “inside information”? Ptiu…
Cu Cioran n-am nimic. Adică am, dar nu la modul personal.
Ne vedem la anu’. Fără doctorat, însă!
30 decembrie 2009 at 10:44 pm
interesant ce scrii,dar pe Cioran sa-l lasi in pace,e prea mare pt.a fi ciomagit,macar de-am mai avea ca el,chiar si pesimismul lui a fost frumos,cu stima multa pt.cunostintele istorice unice,cred,in fam.Contac.
31 decembrie 2009 at 11:00 am
Ce aveţi cu Cioran şi cu mine, fraţilor? Unde şi când l-am “ciomăgit” eu pe Cioran?
P.S. Apreciem ironia cioraniană. “Unice”, zici?
1 august 2008 at 2:10 am
Chiar ca vai s-amar. De cand sunt in casa noua am uitat de tine
. Hai sa ne pupam si sa ne impacam. Multumesc de e-mail 
Doamne ajuta!
1 august 2008 at 8:35 am
Fiindcă tot vorbim de uitări, eu am uitat de ce ar trebui să ne împăcăm… Eram certaţi?
Mersi de link. Cele mai frumoase “case” sunt totuşi pe WordPress.
1 august 2008 at 8:06 pm
He, he, he, nu eram certati, dar cum nu am mai facut o vizita pe la tine… Cat despre wordpress, asa e. Asta folosesc si eu
Doamne ajuta!
4 august 2008 at 10:04 am
nu stiu cine e manu,dar cunosc pe unii care ii scriu,baieti faini,is de acord si sotiile lor cu chestia asta mai lumeasca nitelus…
Daca ei scriu,inseamna ca fratele cu nume nemtesc trebuie,gindesc,sa fie mai tinaruc,vad ca studentii lui il cam iubesc,chiar si doamnele se tem sa nu il compromita,scriindu-i dulce-dulce,cum numai ele stiu sa o faca…
Inseamna ca moralitatea acestui domn e neindoielnica,devreme ce pe doamne le ia cu tremurici la propriu,cind sa-l contacteze,sic!
Asa ca ,domnule Manu,cum va alinta discipolii,tot inainte!
Eu sa zicem ca as fi o fiinta un pic asexuata,gen deodorant unisex,ca sa pot blogui sau bilbii si cu stimatii frati si cu iubitele sau un pic prea tare iubitele surori,pe ici ,pe colo si anume…in punctele esentiale…
Pe AZI, AJUNGE,NU CREDEAM CA SI LA PENTICOSTALI E VOIE SA RIZI ,IN BISERICA STIAM CA era,pe timpuri pacat capital,s-a dat dezlegare intre timp,fara canon,distinsi teologi?Sau azi nu e voie de dulce…pa,pa.APROPO,blogul e fain,ce curios[oasa]is cine sinteti,bastinas sau venetic,doar pe la noi multi trecura pe la amvoane,de oarece vreme
4 august 2008 at 10:12 am
scuze,acum am citit ,,about”,iata ca potriveste portretul robot pe care vi l-am facut…scuze,domnule profesor,n-am stiut ca sinteti asa mare in grad,iertare pentru impertinenta,a fost o chestie spontana…,tipic penticostala,asa mi s-a dat sa va spun,suflet de profesor…ma bucur ca va vad in poza cu ochii plecati,ceea ce ma face sa cred ca ati luat ,,ad literam “sfatul inteleptului IOV,era si cazul in vara asta calduroasa de dau doamnele aproape tot jos de pe ele,ai mila ,TATA,de ochisorii sensibili la transparente,care dau,deh,nelinisti metafizice,anihilate doar cu post si rugaciune…pa,pa
4 august 2008 at 2:08 pm
# 26 & 27 Ha? Şto vî govorite? Ne panymaiu pa russky! Niet kultur!
Altfel spus, câmpii îi văd! Dar graţia unde-i?
4 august 2008 at 5:20 pm
da,se poate vorbi si serios,se pare ca am intrecut limitele,dati-mi un timp de gindire,sa studiez mai atent blogul,care ,de altfel e deosebit de valoros dpdv teologic,literar artistic,al designului.
Nu sint teolog,nu m-am incarcat cu un asemenea pacat,doar ma bucur si eu de frumusetea sfintilor DOMNULUI,la propriu si la figurat.
Acum,mai in gluma,mai in serios,am auzit o predica intr-o Biserica greco-catolica,in care preotul afirma ca teologii sint temelia Bisericii,iar aceasta este …talpa iadului…
Grozav,nu?
Am stiut atunci ca preotul nu va mai face multi pureci acolo,ceea ce s-a si intimplat.
E foarte bine sa avem oameni pregatiti ,mai ales daca,iertare pentru discriminare,sint penticostali,evident ca imi apar confratii…
Chiar ,e paradoxal ca mai exista si penticostali care gindesc,cindva trebuia doar sa iei de bune ce li s-a descoperit altora,mai insuflati,inspirati,eu asa am primit credinta…
Dar vad ca DOMNUL are si ginditori penticostali si de toate culorile,ca nu e sectant,ca noi.Multumesc pentru a ma fi primit pe blog asa gresit si pacatos,cu voie si fara de voie…pa,pa…IA PANIMAIU PA RUSKI,PA FRANTUZSKI,PA NEMETKI I PA ANGLIISKI,PATAMU STO MNE NRAVIATSA INASTRANIIE IAZIKI,PANIMAETE LI VI,GASPODI PROFESOR?
Bog BLAGOSLOVIL MINIA S SVAEVO LIUBOVI AMIN!
4 august 2008 at 6:49 pm
Aha, vî gavarite straşnâi pa russky. Oceny haraşo. Ich parle auch a little allemand, mehr franzosisch but mon coeur war lange her gestohlen by English. Pravda!
5 august 2008 at 7:07 am
voila,mon ,frere,il y a des poliglotes dans L Eglise Penticostale,praise the LORD,c est tres,tres naturel,parseque notre tradition commence when the crowd received the HOLY ghost[king james version].
C est magnifique,MONSIEUR LE PROFESSEUR,SOYEZ LE BIENVENU AU TOUR DE BABEL..
Gott segne und behute Sie,for ever and ever ,amin!
A TOUT A LA FOIS,ASTA LA VISTA,IL DIO E L AMORE,
IA ESMI PUTI,ISTINA I JIZNI
BOG LIUBOVI BE BLESSED
Ich meine wir haben uns in JESUS verliebt
,,Herr,Deine Liebe ist wie Gras und Ufer,wie Wind und Weite und wie ein Zuhaus”
Let us sing togethet:
,,Weil GOTT in tiefster Nacht erschienen/Kann unsere Nacht nicht traurig sein”
TAKE care of yourself vous etes tres bien-portant,Dalila is waiting for you into the church,may GOD GIVE YOU patience,self-control,joy in the spirit,I REALLY DO PRAY FOR YOU,as for my 3 little children…pa,pa
5 august 2008 at 2:49 pm
Si vous etes d accord,on peut parler francais,j aime beaaucoup la musicalite de cette langue etrangere…
Je me sentirais plus protegee ,parce que il y a tant de monde ,qui connait mon pseudonom,mais,il y a peu de monde qui parles encore francais.
Do you agree with this ideea?
Je suis si enchantee de trouver un si beau frere,confrere,parlant plusieur langues etrangeres,etudiant si acharne du NT et VT.
Gloire au Seigneur pour la place importante ,ou vous travaillez,la lutte n`est pas facile…
Si jeun,si beau,si instruit,si charismatique,le diable est evidement furieus.
Mais nous prions pour vous.
Soit que notre amitie se prolonge jusque Jesus reviendra sur les nuages des cieu.x.. dans le temps infinit!
Avec l`amour de Jesus,
le chretien
5 august 2008 at 5:25 pm
Oui, on peut parler le francais. Mais ce que me concerne maintenant c’est le message alarmant que vous m’avez envoye recement. Peut-etre pourriez vous me donner des details? Je suis tres inquiet a present. Pas du temps pour des causerie!
6 august 2008 at 12:04 am
ei, eu am oleac` mai mult noroc decât tine, întrucât la tine eczâstî secţiunea asta unde să mă pot esprima.
Blogu` tău apare în blog-roll-ul meu pentru că am dat cândva de el, mi-a plăcut ce am găsit aici şi am vrut să mai revin. fără tam-tam. Critică textuală, pen`că, prin asta m-ai “cucerit”.
Deci, acum că am mai redus din mirarea-ţi (măcar pe un front din cele toate), găsesc potrivit momentul de a fi şi eu surprinsă… de bucurie.
(ai convins, mâine mă duc să mi-o cumpăr şi eu)
6 august 2008 at 11:05 am
je ne suis pas informaticien,il y a peus de temps que j` utilise l` internet,mais je veux clarifier ce message alarmant.
Peut-etres il y a un virus dans mon pc ,j `attends a present un informaticien pour resolver cette probleme.
Ce n`est pas ma faute,EXCUSEZ-MOI POUR CETTE MALENTENDU.
Soit que DIEU vous benisse!
6 august 2008 at 11:46 am
# 34 Hm… nu m-aş fi gândit că există oameni care ar putea fi “cuceriţi” tocmai de aşa ceva…
Ai fost cucerită şi de blogul lui F. Lăiu, după cum bag samă.
6 august 2008 at 5:53 pm
da.
el e o dragoste mai veche
16 august 2008 at 6:28 am
Tot nu inteleg pilda cu meduza de pe antetul blogului.
Sa fie oare fata Irodiadei,cu capul lui Ioan BOTEZATORUL in mina?
Fiind femeie.crimele ma umplu de oroare.
Nu e cazul,oare sa pui o poza mai linistitoare?
Oare toti barbatii sa aiba simtul razboiului si placerea extremelor?
Mai ales ca ,,Sa nu ucizi” e o lege.
De ce sa se bucure diavolul,ca,uite,si ce a facut el se popularizeaza?
Eu as pune un bebelus sau o floare sau un peisaj,chiar niste surori candide,o pictura de Tonitza sau Rembrandt,etc.
De un timp,ma ingrozesc sa mai deschid blogul lui Emanuel.
Nu e destula suferinta si moarte in Georgia?
De ce sa exalt crima,nu am gusturi macabre.
Cu respect,Emanuel,nu e cazul sa-ti dau sfaturi,in fond esti pedagog,profesor pentru novici.
Ce relevanta are glasul unei femei in blogosfera romaneasca?
16 august 2008 at 10:04 am
Poza din antet e un “reminder” despre răul latent din adâncul fiinţei umane. Imaginea este din mitologia greacă (Perseu ţinând în mână capul Medusei, pe care o foloseşte pentru a-şi împietri duşmanii). Am ales imaginea pentru că Medusa e un simbol al răului care continuă să ucidă chiar şi când e moartă.
N-aţi întâlnit oare “sfinţi cuvioşi” care continuă să facă mult rău într-un mod foarte subtil, de o manieră pe care n-o poţi dovedi efectiv ca fiind malefică, dar care produce totuşi neîndoielnic efecte rele? Dacă n-aţi întâlnit, vă recomand călduros “Psihologia minciunii” (titlul engl., mai sugestiv: “People of the Lie”).
Da, aş fi putut să pun un bebeluş sau o floare, sau un peisaj. Dar viaţa pentru mulţi dintre noi nu e un zâmbet de bebeluş, un câmp cu flori sau un peisaj. Sunt prea negativist pentru un creştin, nu?
27 noiembrie 2010 at 10:49 am
“Medusa e un simbol al răului care continuă să ucidă chiar şi când e moartă.”de acord pänä aici dar totusi “sandazeic”avea dreptate cä poza nu e potrivitä pentru un crestin…dar de crestin negativist nici nu am auzit pänä acum… cred cä sunt destule poze care au un simbol reprezentativ pentru un crestin…. nicidecum un simbol ar räului….
27 noiembrie 2010 at 12:15 pm
Or fi, nu zic nu. Dar eu pe acest l-am ales, fiindcă l-am considerat potrivit pentru blogul meu. Cum nu cer taxă de acces pentru blog, consider că şi reproşurile sunt gratuite.
24 august 2008 at 10:04 am
Tocmai pentru ca ma confrunt mai dureros decit un duhovnic sau pastor cu rautatea,micimea minciuna,ipocrizia umana…cu corolarul acestora-boala si moartea,as dori,macar pe bloguri sa gasesc seninatate,odihna si pace.
Uite,daca ai pune un rasarit de soare sau chiar un apus,o copila mirosind o floare,o tinara indragostita de un petec de cer,o maicuta cu un bebelus,sau…chiar chipul unui tinar profesor de greaca,asa,voalat,spiritualizat,sa nu trezeasca …nelinisti metafizice unor ,,ipochimene”[care sa-l considere,,eligibile"...],poate ca ar fi…,,un pas mic pentru om,dar mare pentru omenire”.
22 septembrie 2008 at 7:53 pm
Vai şi-amar, alias Emanuel, frate, dar viaţă nu ai şi tu?!
Zi şi tu, bă proştilor, sunt baptist, mă cheamă aşa şi aşa, mama mea e florăreasă sau ce-o mai fi ea, nevasta mea e doctoră, eu sunt un animal zburător etc.
Vezi mă, dragule cum comentează lumea pe
bloguri când nu are ce face acasă?
Tu vii la mine şi mă enervezi, vin şi eu la tine şi te…comentez.
Dar totuşi, nu ar fi bine să te reîntorci mata la Pătrăţosu şi să-i cântţi la cavou până învie când o mai învia?!
Eu aşa zic…Să stai în banca mata, să nu ne mai vizitezi, pentru că ne e drag rău de tot de şarlatani baptişti de la un timp, încât ne trebuie…emetiral.
Înţelegi?!
Pe bune!
Eu zic să ne mai scuteşti cu întrebările şi să scrii aici tot ce îţi trece ţie prin cap.
De acord?!
22 septembrie 2008 at 8:04 pm
Părinte, da iute mai suntem la mânie şi grabnic a osândi suflete nevinovate.
De ce să zicem că suntem baptişti dacă nu suntem?
Da’ de ce v-aţi supărat? Despre polemica lui Nichifor Crainic cu arhimandritul Scriban noi am citit în “Biserica Ortodoxă Română”, revista oficială a BOR.
P.S. Spre deosebire de sfinţia ta, nouă nu ne e frică să lăsăm comentariile incomode pe blog. Pe la noi cenzura încă n-a făcut puişori.
13 octombrie 2008 at 6:27 am
Pentru parintele Dorin,
saru-mina ,cuvioase,
articolul 19 de la Haga da dreptul fiecarui mirean sa zica oarece.
Tre sa punem pumnu-n gura cui nu-i ase,,scolit” ca prelatii[prealatii uneori],[ne]sfintii,inaltii[scunzii],fericitii[prea fericitii]?
Nu sinteti mai sectar ca sectantii?
Bogdaproste,sfintia voastre ca ma ia cu emetostop[in spiterie asa ii zice in 2008,incercati cind va ia pe invers]
20 octombrie 2008 at 5:56 pm
…cică: ”Possibly related posts: (automatically generated)”
Unul dintre postări vine de aici, aşa că te-am băgat de seamă şi te voi citi. Numai bine
20 octombrie 2008 at 5:59 pm
oups, am uitat să menţionez de unde sunt
http://annacondor.wordpress.com/
Să trăiţi !
20 octombrie 2008 at 6:59 pm
Păi care “possibly related posts”, că site-ul cu “faimoşi” nu e pe wordpress.
20 octombrie 2008 at 7:23 pm
Ştiu,ştiu. Am uitat să las link cu blogu’ meu (cel cu possibly related posts). Situl cu ”faimoşii” e altă poveste. Fac parte din echipa lor coordonatoare.Sau cum se mai zice… echipa administratoare, chit că situl nu e făcut de mine.
25 octombrie 2008 at 9:53 am
Sehnsucht…you know?
About everlasting love.
Blessings.
Only for free people[in their mind,of course]
Remember the last Supper:John and EL ELOHE ELOHIM.
Beautiful moments,full of everlasting love.
Sehnsucht again,jeune,polyglote,be blessed!
27 octombrie 2008 at 9:56 pm
Imi place blogul tau!
27 octombrie 2008 at 10:02 pm
Tanx.
20 noiembrie 2008 at 12:31 am
Well,is it esperanto?
Tanx.
Nice teacher
Kind
Smart
24 noiembrie 2008 at 12:30 am
Apropo de numele blogului, are vreo legatura cu portughezul ‘vais amar’? Daca nu, atunci de unde si pana unde?
24 noiembrie 2008 at 9:20 am
Vaisamar a fost prima adresa a mea de mail pe yahoo. Am vrut ceva ce era “luat” si atunci am exclamat ceva de genul “e vai s-amar (cu yahoo-ul asta)”. Si imediat mi-am spus: ce-ar fi sa aleg chiar “vaisamar”? Are avantajul ca se retine fara probleme.
Nu stiam ca in portugheza exista “vais amar”. Sper ca nu inseamna ceva urat…
27 noiembrie 2010 at 11:15 am
nu e chiar asa cu numele…
la fetitele mele le-am pus nume cu semnificatii ca mereu sä-si aducä aminte de carecterului acelei persoane si sä fie si ele asa..:de exemplu pe una o cheamä Abigail,Abigail a fost o femeie inteleaptä….
imi place cänd gäsesc ceva mai diferit dar nu intr-o directie negativä…
te mai poti gändi la asta…
am gäsit pe un site crestin la comentarii multe nume asa mai “negativiste” si ce crezi cä erau….niste tipi ciudati…dintr-o altä sferä…
nu crezi cä “o razä de soare”sau”unulebun”sau”nutesupara”..e prea lungä lista…ar fi mai potrivit…si totusi pänä la urmä e decizia ta …era doar un sfat…
prezentarea ta in englezä ai scris-o pentru cei care stiu englezä si ceilalti…..sä invete?ok.dar pänä atunci???!!!sä citeascä altceva?sau?sä plece?sau?…..
27 noiembrie 2010 at 12:16 pm
Contează cine sunt şi dacă am prezentare în română? Dacă o informaţie de pe blogul meu e utilă, e utilă şi fără să ştie cititorul cine este cel care a scris-o.
24 noiembrie 2008 at 5:35 pm
Multumesc pentru explicatie. Pur si simplu, oricat ar parea de ciudat, nu-mi trecuse prin cap
. Iar in portugheza nu inseamna nimic urat- din contra: “vei iubi”.
Si apropo de blogul in sine, keep up the good [and edifying] work!
26 decembrie 2008 at 9:47 pm
Citala y Videla cito Crestin imeit” gavarirea”in mnogo yazachi…
nravitsea menea…haraso…scolco penticosali imeiut this regalo?
Ia baptista,io creo che no importa decat corason…Bog znaiet
26 decembrie 2008 at 10:08 pm
#Ne mnogo pa rusky gavaryu. Pajalusta.
Cred că “penticostali” znacit “pietdeseatniki”…
27 decembrie 2008 at 7:59 pm
Nu-ti zic felicitari, desi poate meriti. Iti spun doar…putere sa ai pe mai departe, si “intelepciunea care vine de Sus” sa iti insoteasca slujirea.
Am sa revin pe la tine.
P.S. Te voi si adauga in blogroll, pentru a-mi insesni aceaste incursiuni pe aici.
28 decembrie 2008 at 1:54 pm
Glosolalie in ascensiune pe bloguri.
pietdeseatniki-revival.
Tanx.
Corazon.
Cuore.
Balisoe spasibo,druzia.
Ia esmi toliko a little crazy,peut-etre.
Mne nraviatsia inastraniie iaziki,well,mesdames et monsieurs.
,,Smile,tomorow it`ll be worse!”
28 decembrie 2008 at 2:00 pm
Elisa,God knows how many pentecost there are in this vitual area.
I am surely one of them.
Be blessed,sister.
We met some days ago.
Where?
Where the cubic word is alive.
Somebody arouse from Virtual Hades.
And you said,there are kind christians somewheare.
Remember.
Speech in tongues edifies ourselfs.
Profecy edifies others.
That`s all.
That`s the secret.
23 februarie 2009 at 8:57 pm
fain blog.
am dat intr-una dintre revistele greco-catolicilor de aprecierea pozitiva a limbajului bibliei cornilescu.
23 februarie 2009 at 9:25 pm
M-ar interesa şi pe mine acest “feedback” din partea greco-catolicilor. Despre ce revistă e vorba şi din ce an?
11 martie 2009 at 1:17 pm
I have a stupid (kinda) question..esti ruda cu Lili(ana) Contac?
11 martie 2009 at 1:58 pm
So far as I can tell, it is actually very clever. Yes, I am. She is the 6th in line (to the throne…)
I am the 5th. Do you know her?
12 martie 2009 at 9:41 am
Da. Nice. So, U’re her brother. Eu si Lili am fost colege de clasa (cred ca am stat si in aceiasi banca la un moment dat
)in scoala generala in liceu si acum ne mai admiram din cand in cand pe hi5.
Is a small world.
16 martie 2009 at 6:06 pm
Salut,
As avea o rugaminte. Caut cel mai vechi citat din pilda Bogatul si Lazar. Cine l-a citat cel mai timpuriu si in ce an, regiune.
Multumesc
Peace
16 martie 2009 at 6:07 pm
Va rog sa ma anuntati pe mail, daca ma puteti ajuta.
Ms.
16 martie 2009 at 6:45 pm
Îmi poţi spune de unde aş putea face rost de cartea fratelui Talpos?
18 martie 2009 at 4:14 pm
# 49 Care carte? Că sunt mai multe…
22 martie 2009 at 11:24 pm
Ai uitat sa spui cum te numesti in primul rand.
22 martie 2009 at 11:37 pm
Se pare că nu sunt singurul…
22 martie 2009 at 11:42 pm
Se pare. Cum facem atunci?
22 martie 2009 at 11:52 pm
Atunci? Când “atunci”?
23 martie 2009 at 12:27 am
Am gasit.
31 martie 2009 at 11:39 pm
20 aprilie 2009 at 8:37 am
Din cind in cind imi aduc aminte de tine si ma rog.
Parca sint mai aproape asa de misterul koinoniei.
Mai ales de cind cu ratele de la Cambridge,cind am realizat ce usor putem sminti dreapta judecata a preopinentilor,obedientilor ascultatori,cititori,fani,etc.etc.
20 aprilie 2009 at 10:11 am
Mulţumesc de rugăciuni. Sper că am doar cititori, nu şi “fani”. Un “fan” e un “fanatic”. Să fim “fani” ai lui Hristos, nu ai oamenilor.
20 aprilie 2009 at 7:44 pm
Draga Emanuel,
Se vede ca te-ai maturizat.
Un astfel de raspuns am mai primit doar de la Paul Negrut,cind m-am adresat cu ,,stimate domnule presedinte”
A replicat ferm:,,Sora x,
Te rog sa-mi spui simplu:,,frate Paul”
Domnul isi cheama oile pe nume,nu pe functii”
M-a impresionat,recunosc,modestia raspunsului.
Asa cred ca sade bine unui slujitor.
Atunci,ramii cu bine ,plecat inaintea Preainaltului.
22 aprilie 2009 at 12:13 am
: )))) poate sora chiar are fani. impresionant foate gestul fratelui presedinte paul negrut.
22 aprilie 2009 at 8:56 am
Prietene, ce-ar fi să dai o adresă de email validă atunci când laşi comentarii? Altminteri va trebui să-ţi suspend următoarele contribuţii.
22 aprilie 2009 at 6:09 pm
deloc prietenesc imi pare tonul dvs.
23 aprilie 2009 at 1:08 am
#80 Care ton ca nu a vorbit nimeni. Aici doar citesti. Asadar, cine esti? Ca si pe mine m-ai facut curios.
6 mai 2009 at 11:24 am
R.,te informez ca Paul Negrut are ceva care nu e chiar pe toate gardurile.
E de moda veche achizitia si se numeste simplu:,,bun simt”
Mai are si modestie si chiar se asorteaza bine cu elocinta,buna pregatire teologica si eruditia domnului profesor.
De la inaltimea pozitiei domniei sale a binevoit sa-mi raspunda cu calm si buna cuviinta.
Desi nu ii scrisesem laudativ.
Fiindca,draga anonim R.,INTR-O SOCIETATE PLURALISTA,in postmodernism,a nu fi de acord cu celalalt nu te transforma ad-hoc in bigot,canalie,sarit de pe fix.
Nu,e dreptul fiecaruia sa-si spuna opinia,desigur,fara atac la persoana.
Domnia ta,R. AR FI CAZUL SA APROFUNDEZI REGULILE DIALOGULUI,REAL SAU VIRTUAL.
Spre a avea si domnia ta harul de a intra in rindul rasei homo sapiens.
Pina atunci,carpe diem,traieste si vorbeste cum te taie capul,oricum,tu pe toate le stii si orice poti contesta.
16 iunie 2009 at 2:20 pm
Felicitari, Manu, pentru trecerea pragului de 100.000 de accesari (er drept, m-am trezit cam tirziu; ce sa fac? sunt alergic la cifre
Nu te ispiteste o analiza lucida a acestei prime etape de blogging? Cred ca ar fi interesant.
16 iunie 2009 at 2:39 pm
Mă tem că n-am creier de sistematician. Mă pricep să disec bine firul în 14, dar când vine vorba să trag concluziile, nu mai merge la fel de bine. Plus să sunt şi eu “structural leneş”
5 ianuarie 2013 at 1:42 pm
Un omulet care scrie si posteaza mereu pe blog articole si idei nu poate si nu are nici macar umilul drept de a se considera “structural leneş”.
Si modestia isi are rolul ei,insa nu atunci cand duce la substestimarea calitatilor persoanei (pe) care o infatiseaza.
Exista persoane care nici macar din bun-simt nu tehnoredacteaza o lucrare corecta cel putin din punct de vedere gramatical.
Cand am vizualizat pentru prima data o fotografie cu autorul, m-am gandit ca acesta poseda un simt al exactitatii si al realului care il face sa fie un fin contabil sau un informatician meticulos.Eu percep de obicei indivizii cu profil fizionomic veveritesc drept fiinte rationale si cerebrale,ei dezvaluind publicului o imagine usor distantata de“structural leneş” prototipul temperamentului melancolic sau vulcanic.Nu stiu,eu nu pot crede ca o fiinta umana care publica atatea recenzii sau posturi este delasatoare sau comoda.Nu doresc si nici nu ar trebui ca subaprecierea sa-si aiba locul aici.
5 ianuarie 2013 at 2:32 pm
Cei care nu tehnoredactează sau nu scriu corect gramatical sunt „structural agramați”, de bună seamă.
5 ianuarie 2013 at 4:22 pm
”
))
Doar o parere subiectiva si usor ludica daca e sa privesti ca simplu si naiv observator toata aceasta descriere.Oricum,desi am pastrat in minte impresia spontata creata de stimului intaiului contact vizual,imaginea lui Emanuel Contac nu exista in memoria encefalului meu.
Nu stiu ce s-a imtaplat!
Cele care nu tehnoredactează sau nu scriu corect gramatical sunt „structural agramați”, de bună seamă.”->Am zis ceva amuzant?
5 ianuarie 2013 at 4:25 pm
Nu, am chichotit eu la ce ai spus. Unii nu scriu corect nu fiindcă știu, dar sunt lenești, ci fiindcă nu știu.
16 iunie 2009 at 2:45 pm
Asa-i cu moldovenii. Si eu sunt unul. Mie unul mi-a folosit efortul.
27 iunie 2009 at 7:27 pm
Am descoperit blogul tau si mi-a placut foarte mult.De ce insa “vaisamar”?Ce mai face tatal tau,pe care il apreciez mult?
28 iunie 2009 at 11:54 am
Aşa cum am mai spus, “vaisamar” a fost parte din prima mea adresă de email şi a rămas un fel de “brand”. De ce “vaisamar”? Pentru că în Românika sunt atât de multe lucruri “vai şi amar”. Tatăl meu e acelaşi evanghelist energic (cu specializarea “înmormântări”) de acum 20 de ani…
11 iulie 2009 at 1:04 pm
ma gandeam ca “vaisamar” suna un pic frivol pt. un intelectual,pentru un profesor.”Dar acum vei vrea cu oaste si razboi ca sa ne certi…”
11 iulie 2009 at 1:14 pm
Nu vreau să fiu perceput exclusiv ca un intelectual şi un profesor. Blogul meu nu e un blog de profesor. Sau nu e numai un blog de profesor. E blogul unui om cu anumite preocupări, opinii şi interese. Ce intelectual român face comentarii la “Capra cu trei iezi”?
Ştiu că “vaisamar” sună a neseriozitate. Dar şi aşa mi se spune că sunt un om prea serios…
9 august 2009 at 4:38 pm
As vrea,daca se poate, o traducere care sa dea mai multa claritate versetelor:Matei 24:34,Luca 16.9,1 Timotei 5:24,Iacov 5.3….
9 august 2009 at 9:35 pm
Voi încerca să mă ocup de ele în zilele următoare şi am să revin cu o postare sau mai multe.
10 noiembrie 2009 at 12:28 am
Salut Manu
. Sunt Mircea, cel care te-a avut “protector” in timpul excursiei in Israel (martie 2008). Ma bucur ca te-am gasit pe blog desi a fost DIN PURA INTAMPLARE. DEsi nu ti-am citit inca niciun articol, te cunosc din cele 8 zile de excursie. Inca odata iti multumesc “pentru ajutorul dat”.
PS: Sper ca o sa ne mai intalnim candva.
10 noiembrie 2009 at 10:18 am
Mircea, parca m-ai mai gasit odata, citind postarile din seria “Jurnal de Israel”. Multumesc pentru “protectorat”.
17 ianuarie 2010 at 4:41 am
“SCRIBERE est agere”
Indraznesc sa imi las si eu cele cateva randuri. Sunt un turist al acestui blog/site si din moment ce gasesc motive suficiente sa ma reintorc cu regularitate…(in loc de compliment
-apreciere-
Exista un site: http://www.avpublications.com/avnew/resources.html
…ce se ocupa cu diversele traduceri ale Bibliei in limba engleza. Din curiozitate, am comparat traducerea Cornilescu cu unele traduceri mai recente ale Bibliei in limba engleza. Am fost destul de surprins sa constat ca si editia Cornilescu veche are anumite versete care par sa excluda diverse cuvinte pe care traducerea King James le-a pastrat, iar unele se gasesc si in traducerea ortodoxa. Cum explicati acest fenomen? Ar fi cazul si timpul sa avem o traducere revizuita a Scripturii in romana?
http://www.avpublications.com/3_catalogue/nabv/nabv_html_tract.htm
Multumesc!
17 ianuarie 2010 at 9:28 pm
Ar trebui sa luati cateva exemple si sa explicati in ce privinta Cornilescu exclude cuvinte pastrate de KJV. Care sunt consecintele acestui fenomen? E bine, e rau?
Autorul site-ului respectiv este exponentul ideii de KJV only. El considera ca versiunile moderne sunt “coruperi” deliberate ale Bibliei. E o perspectiva cam radicala si nu pot fi de-acord cu ea. Cred ca versiunile mai noi sunt si ele utile fiindca innoiesc limbajul biblic.
23 ianuarie 2010 at 7:18 pm
“scribere est agere”
Apreciez promptitudinea raspunsului! Din pacate rutina nu imi permite sa raspund mai repede postului. Da, e adevarat ca ar trebui sa ofer exemple legate de primul post, si pe viitor am sa lucrez la aceasta. Insa, momentan revin cu o chestiune, la care lucrez personal, si parerea dumitale e binevenita.
In Geneza 1:26 in limba engleza (circa 5-6 traduceri citite de mine) se pastreaza cuvantul “image” iar corespondentul in romana e “chip”. In traducrea Latina Vulgata, corespondentul este “imaginem”. In ce masura ar fi “chip” diferit de “imagine” in contextul mentionat? Imagine cu sens de expresie, reprezentare strict grafica = cu chip, in sens figurat, expresivitate, sau referire doar la Trinitatea Dumnezeirii vis a vis de trinitatea omului?
Multumesc!
10 februarie 2010 at 1:06 pm
Stiti ceva de aparitia in limba romana a editiei franceze “Humanistes du bassin des Carpates. I. Traducteurs et éditeurs de la Bible”, de István Monok et Edina Zvara avec la collaboration d’Eva Mârza, Brepols Publishers
n. v., Turnhout, Belgium, 2007, 377 p. Eu nu am cunostinta, poate ma ajutati dvs.
10 februarie 2010 at 1:23 pm
Nu stiam nimic. Dar de unde ati luat aceasta informatie? Am gasit o recenzie a ei http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache%3Aemd8iOo7c6cJ%3Aistorie.uab.ro%2Fpublicatii%2Fcolectia_auash%2Fannales_12bis%2F24_cornel_tatai.pdf+Humanistes+du+bassin+des+Carpates.+I.+Traducteurs+et+%C3%A9diteurs+de+la+Bible&hl=ro&gl=ro&sig=AHIEtbTUWzPTys2et7EqaD4jBxP0z33Mag&pli=1
10 februarie 2010 at 1:37 pm
Cartea este destul de specializata. Nu prea cred ca exista planuri de a o traduce, mai ales acum, cand editurile trec prin probleme financiare.
12 aprilie 2011 at 6:39 pm
Nu a existat o propunere de a se traduce cartea in limba romana. Proiectul apartine directorului Bibliotecii Szechenyi de la Budapesta. Ar trebui sa urmeze si partea a doua, care a fost elaborata odata cu prima.
12 aprilie 2011 at 7:25 pm
Stimată doamnă Eva Mârza, mulţumesc pentru informaţie. Dacă nu vă cer prea mult, aş vrea să fiu anunţat cu privire la cealaltă parte, despre care spuneţi că urmează.
20 februarie 2010 at 11:35 am
Numeri 7:10-”tarnosirea”altarului.De ce nu “sfintirea”,”dedicarea” ca in toate celelalte versete din Numeri?
28 februarie 2010 at 1:20 pm
Cred ca trebuie sa schimbati varsta in articolul “About”…
La multi ani si multa binecuvantare in tot ceea ce faceti. Ionut Chirita
28 februarie 2010 at 1:45 pm
Văd că nu pot face un pas (mai departe în viaţă) fără să fiu monitorizat cu atenţie. Mulţumesc de urare.
25 martie 2010 at 6:15 pm
Salut! As avea o rugaminte: ai putea, te rog, sa-mi spui ce materiale exista pe tema “istoria traducerilor in limba romana a Scripturii”? Trebuie sa fac o lucrare semestriala pe acest subiect. Marius Ban mi-a spus sa apelez la tine. Multumesc in avanas! Numai bine!
29 aprilie 2010 at 9:21 pm
V-ași trimite o carte despre europeana.eu, dacă v-ași sti adresa.
dan Matei
1 mai 2010 at 10:00 pm
Aştept cu interes cartea. Mulţumesc mult.
26 mai 2010 at 10:16 am
Felicitari pentru obtinerea doctoratului.Ma bucur pentru tine si sa fie intr-un ceas bun!
26 octombrie 2010 at 5:39 pm
Am crezut ca esti Catolic dupa primul raspuns pe care l-ai dat in bloggul RM. Desigur, orice om cu putina educatie stie cind sa se opreasca din argument. Eu m-am oprit!!.
Felicitari pentru obtinerea doctoratului. Nu ma surprinde ca tea suparat postarea mea pasionala. Si mie imi place sa fiu de centru , insa de centru nu generezi reactii. Asta e problema in politica deoarece in credinta totul ar trebui sa fie bliss.
Intrebarea mea sincera este, de vreme ce si eu am studiat in facultate aici un sigur trimestru World Religions, intareste credinta in Dumnezeu atita educatie?
Desigur nu voi putea crede un raspuns pe blog.
God bless you , you do a good job at jabbing extremist!!
26 octombrie 2010 at 6:59 pm
Postarea ta nu m-a supărat. Nu cred că un dialog pe teme istorice trebuie să izvorască din supărări. Adică putem discuta pe anumite subiecte fără ca discuţia de pe poziţii diferite să însemne că suntem “supăraţi”.
Cunoaşterea, dacă luăm aminte la ce scrie Sf. Pavel, mai mult îngâmfă, decât întăreşte credinţa în Dumnezeu. Dar are grijă Dumnezeu să ne mai jumulească de îngâmfare, atunci când ne luăm năsucul la purtare din pricina prea multei (credem noi) cunoaşteri.
27 octombrie 2010 at 4:15 am
Salutare! Am o rugaminte daca se poate. Am o Biblie veche din familie si as vrea sa stiu mai multe despre ea. Nu cred ca este sinodala dar nici traducerea Cornilescu nu e. Am scanat cateva pagini si as putea sa vi le trimit prin E-mail. Pe pagina dintre Vechiul Testament si Noul Testament scrie:”TIPARIT CU SPESELE SOCIETATII BIBLICE BRITANICE”
Multumesc foarte mult!
Raspunsul tau este foarte mult appreciat!
9 noiembrie 2010 at 10:14 am
Scos-ai un articol de pe blog?
9 noiembrie 2010 at 6:40 pm
Da, după cererea de iertare.
31 decembrie 2010 at 10:21 pm
Dragă Manu,
să te ţină Domnul sănătos, să îţi poţi continua proiectele, la fel ca scrierile pe blog, să ai un an roz, gri şi transparent şi pe mai departe! Toate la un loc, dacă se poate. Roz pentru fericire, gri pentru nuanţare – acolo unde va fi nevoie – şi transparent pentru comunicarea cu ceilalţi! La mulţi ani.
1 ianuarie 2011 at 2:46 pm
Camix, mulţam de urări. Roagă-te pentru încheieturile mele de la mâini, că dactilografierea în condiţii neergonomice poate duce la probleme cu articulaţiile. Un an binecuvântat şi ţie!
22 ianuarie 2011 at 11:20 am
nu poti face setari in site, ca odata dand clik pt vizualizarea unui comentariu, sa nu mai fie nevoie sa se revina pe home ca sa poti vedea lista cu restul comentariilor pt a le putea citi? asa cum este de exemplu pe site la Marius Cruceru sau la Dyo Bodiu? un fel de navigare din comentariu in comentariu.
22 ianuarie 2011 at 12:10 pm
De făcut cred că le pot face, numai să ştiu cum. Întrebaţi-i ce secret au.
22 ianuarie 2011 at 4:07 pm
Nu se poate. E vorba de tema de blog aleasă. Tema aceasta nu permite vizualizarea aceea. Doar dacă alegi altă temă şi testezi dacă se vede chenarul dreapta/ stânga la fel şi pe home, şi pe post.
7 februarie 2011 at 8:14 am
Greetings from Southern California,
Emanuel mă bucur mult de slujirea ta la ITP și în comunitatea penticostală românească. Am întâlnit pe fr Constatineanu astăzi la noi la biserică, Bethel Romanian Pentecostal Church în Stanton, CA (zona Los Angeles) și ne-a spus lucruri frumoase despre tine și ITP. We were happy to be able to support the work God is doing there. I’m excited to read your blog and perhaps comment from time to time.
sincerely
Cristian Prunean, MD
7 februarie 2011 at 9:52 am
Mulţumesc de semnal şi de susţinere. Feel free to comment whenever you feel like.
29 martie 2011 at 10:36 am
O intrebare off-blog: cum putem afla daca exista o biserica penticostala/evanghelica in Sevilla, Spania ? Google nu stie. Multumesc
29 martie 2011 at 8:23 pm
Exista, din cite stiu, chiar mai multe biserici penti romanesti in Sevilla si in jurul acestui oras.
29 martie 2011 at 8:29 pm
Dănuţ, mulţumesc că răspunzi tu în locul meu. Întrebarea a trecut pe lângă mine. Sunt acum în focul unor polemici nu tocmai uşoare, după cum vezi. Citez dintr-un comentariu care mă vizează, comentariu lăsat de un ins pe un blog evanghelic: “Sa va fie rusine de tupeul unor vorbe mascate de obraznicia religoasa de a spune vorbe nepotrivite despre unul din batranii bisericilor baptiste din comunitatea evanghelica din tara noastra!”
29 martie 2011 at 9:24 pm
1. http://www.youtube.com/watch?v=xTI-G0b3BkQ (Socant pentru…)
2. http://mariuscruceru.ro/2011/03/27/socant-de-plictisitor/#more-13829
O seara placuta!
30 martie 2011 at 10:39 am
Am uitat să întreb: trebuie cumva să-mi dau cu părerea despre subiect?
30 martie 2011 at 4:42 pm
Eu doar “te-am informat” despre acest subiect. Poate ai mai vazut clipul, poate nu. Legat de a-ti da cu parerea, aceasta este deja alegerea ta.
Te salut.
24 aprilie 2011 at 8:08 pm
Stimate domn,
Sunt arhitectul informațional al comunității virtuale adresate specilițtilor din domeniul bibliologiei și științelor informării Kosson accesibil de la http://www.kosson.ro.
Am luat contact cu blog-ul dumneavoastră mediat de lectura soției, care mi-a semnalat câteva puncte de interes pentru mine.
Mi-ar face plăcere dacă ați publica un articol în cadrul comunității noastre care să sintetizeze experiența dumneavoastră desprinsă din contactul cu instituțiile de cultură și cult din România. Ați putea trimite un mesaj specialiștilor din domeniu care citesc site-ul comunității și mai mult de atât, mi-ar face o deosebită plăcere dacă s-ar realiza un dialog între așteptările utilizatorilor (membri ai sferei de cercetare, precum sunteți dumneavoastră) și oferta instituțiilor. Dincolo de tristețea pe care o desprind din câteva posturi de pe blog, am încrederea că povestind tihnit și cu dorința depășirii experiențelor amare, am convingerea că un astfel de articol, va da de gândit și poate va avea șansa să pătrundă acolo unde este necesar pentru a schimba lucrurile în bine.
Am înțeles că sunteți implicat, dincolo de activitatea editorială, în diverse activități de digitizare. Vă felicit și vă invit să împărtăți experiența dumneavoastră cu membrii comunității noastre.
Cu stimă,
Nicolaie Constantinescu,
Arhitect Informațional, Comunitatea Kosson
http://www.kosson.ro
24 aprilie 2011 at 9:08 pm
Vă voi răspunde pe email.
4 noiembrie 2011 at 9:16 am
Vreo veste? Cu bine!
5 noiembrie 2011 at 12:06 am
Sper să pot scrie textul promis. Am tot amânat, din cauza unor urgenţe.
29 iunie 2011 at 8:05 pm
Vad ca ai deja multe grade ,pe toate planurile si multumescDomnului pentru inaintarea ta
9 iulie 2011 at 7:49 pm
Vad asa o crestere spirituala
pe zi ce trece si ma bucur
pe acest blog racoros
9 iulie 2011 at 7:50 pm
Asa,cind sunt cu inima grea
ma intorc asa,
ca dupa o gura de aer nealterat
pe paginile astea
9 iulie 2011 at 8:28 pm
Apoi mai zic si cate o rugaciune,
ca e nevoie e sa ne poarte cineva in inima pina la tronul harului.
Rasplata sa iti fie deplina!
18 iulie 2011 at 5:08 pm
Fr. Emanuel, m-ar intresa parerea dv. despre traducerea NT. de catre Olimpiu Cosma.
Cred ca cel putin ati rasfoit prin el .
[ astept un raspuns pe e-mail -in limita timpului disponibil.]
multumesc
18 iulie 2011 at 5:16 pm
Vă scriu aici, fiindcă e vorba de un răspuns scurt: nu am citit traducerea NT de Olimpiu Cosma, dar m-ar interesa să o citesc. Unde şi când a apărut? Presupun că e foarte “latinizantă” în vocabular. Cu Olimpiu Cosma am stat cândva de vorbă la telefon despre versiunea Cornilescu. Cred că acum 2 ani. Poate şi mai bine. Spunea că are de gând să publice prima ediţie a NT Cornilescu (1920). Nu ştiu dacă l-a mai publicat.
19 iulie 2011 at 4:01 pm
-Noul Testament 1993
editura CLV- posibil sa mai aiba exemplarea [?]
Editura si libraria Agape -fagaras jud brasov
http://www.edituraagape.ro/
http://www.edituraagape.ro/index.php?aux_page=aux1
scriu aici [fara diactrice] v11-12
Cand eram copil,vorbeam ca un copil,gandeam ca un copil;
cand am devenit barbat,am inlaturat ce era copilaresc .
Caci acum vedem ca intr-o oglinda, in chip neclar;dar atunci fata in fata.Acum cunosc partial;dar atuncivoi cunoaste asa cum am fost si eu cunoscut.
30 septembrie 2011 at 2:09 pm
[...] Weblog, Cu drezina, Frică şi cutremur, Laurentiu Balcan, Lumea adam(a)ică, Marius Cruceru, Methoughts, mefeats and medefeats, Pasarea Phoenix Remixed, Paşi spre lumină, Persona, PERSPECTIVE CRESTINE, Popas pentru [...]
28 octombrie 2011 at 5:38 am
I have just found out about your blog. I have heard about you in the recent past. I am glad to be able to make contact with you. I am also happy to finally meet someone that is ἰσόψυχον with me, although not necessarily in doctrinal affiliation, but at least professionally. I am sure you know what I mean. I am pastor and theologian and I specialize in Biblical (Greek) exegesis and hermeneutics. I also have studied extensively Biblical linguistics and Grammar. I did not have time yet to look through your blog, but I will do so in the future. I have just invited you as friend on Face Book. Please accept my invitation, if, of course, you do want κοινωνιαν εχομεν μετ αλληλων. I live in Seattle, Washington. I am an assistant/teaching pastor at Elim Christian Church.
28 octombrie 2011 at 7:54 am
Hello, I added you to my list of friends. Glad to meet other biblical scholars. Especially of Romanian descent!
3 noiembrie 2011 at 11:51 am
Hei, Vaisamar…salut
)) Aveti cumva vre-o/vreo exegeza mai amanuntita, mai specifica, sau poate vre-o dizertatie pe 1 Corinteni 14 prin preajma pe acolo…ca tot esti bibliotecar? Ms
3 noiembrie 2011 at 8:50 pm
Eu sunt abia director de bibliotecă. Poate cu vremea o să învăţ meserie şi o să ajung şi bibliotecar, cum zici!
“Vre-o dizertaţie” nu avem. Avem “vreo disertaţie”. Dar nu împrumutăm decât la persoane care scrie corect limba română!
2 decembrie 2011 at 12:25 am
Buna,
Sunt un tanar pasionat de studiile biblice. Am audiat azi lucrarile simpozionului desfasurat la ITP si am fost placut impresionat de deschiderea manifestata de participanti fata de acest subiect destul de putin cunoscut si dezbatut la noi in tara. Felicitari pentru organizare. Felicitari D-le Emanuel Contac pentru titlul de doctor si pentru teza publicata in aceste zile.
Am cautat pe site-ul SBIR-ului Biblia scoasa de colectivul de traducatori din cadrul acestei institutii, pentru a o achizitiona, insa acolo apar doar codurile Biblilor, nu si autorii acestora. Daca m-ati putea ajuta cu o informatie, v-as ramane indatorat. Va multumesc si va doresc mult ajutor de la Dumnezeu in lucrarile Dvs. viitoare.
2 decembrie 2011 at 9:57 am
Mulţumesc de urări şi de felicitări. Eu am comandat NT interconfesional (nu există încă Biblia întreagă) sunând la SBIR. http://www.societateabiblica.ro/Files/comenzi.html
Luaţi legătura cu ei şi spuneţi că doriţi NT interconfesional publicat în 2009. Este singurul, aşa că nu e loc de confuzii.
2 decembrie 2011 at 11:24 am
Va multumesc mult pentru informatii. Am facut comanda prin e-mail, deoarece la telefon nu raspunde nimeni azi. Sper sa-mi onoreze comanda.
Ma bucur sa va scriu pe acest blog. Am sa va destainui o tema la care lucrez in acest moment; este o tema (interesanta) pe VT: Profetii si Legea lui Moise (Reflectarea Torei la Profeti). Am cautat studii pe aceasta tema si n-am prea gasit (evident, n-am gasit nimic in limba romana, pe aceasta tema, in mod concret, dar nici la biblistii straini). Am gasit insa, pe net, 2 titluri de carti la obiect: W. Zimmerli-La Loi et les Prophetes si :R.V. Bergren-The Prophets and the Law, carti valoroase (am citit recenziile pe net si in reviste teologice). Din pacate, lucrarile nu le-am gasit in bibliotecile din Romania, iar la librariile online din afara sunt foarte scumpe (daca socotim si taxele de expeditie). Inca mai fac “sapaturi” sa gasesc volumele la preturi cat de cat rezonabile (a se citi “la buzunarul romanului”).
Daca cunoasteti -Dvs. sau altcineva- modalitati de procurare a acestor titluri, ori locatii unde se pot consulta si fotocopia, va rog respectuos sa-mi scrieti, as fi foarte interesat sa aflu. Orice informatie mi-ar fi de folos. Va multumesc anticipat. Felicitari pentru blog.
Dumnezeu sa va binecuvanteze munca si viata.
16 august 2012 at 5:41 pm
Astazi mi-a fost recomandat acet Blog si am citit cat am putut pe diferite teme sau link-uri din aceasta pagina si am ajuns si aici ! Nu stiu daca mai este de actualitate, dar Mircea daca inca ai nevoie de cartea in engleza R.V. Bergren-”The Prophets and the Law” o pot comanda pe Amazon si daca imi dai adresa ti-o pot trimite ! http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B004X1L6J6/ref=dp_olp_used?ie=UTF8&condition=used
17 august 2012 at 8:02 am
Ma bucur ca Dumnezeu mi-a trimis pe cineva sa ma ajute. Slava Lui ! Multumesc pentru oferta, mai este de actualitate, nu am finalizat inca studiul si nu am gasit cartea. Pe limk-ul trimis apar doua preturi: unul mai mic, zic eu ca e pentru romani (cca 22 lire sterline) si celalalt foarte mare, cred ca e pentru occidentali. Bineinteles ca l-as alege cel mai mic, chiar daca convertit in lei inseamna mult pentru noi. Eu mi-am inchiriat mai nou o casuta postala la oficiul de care apartin in Cluj, pentru a primi in siguranta coletele (am avut surprize neplacute in trecut, cu primirea lor la domiciliu, nu am fost avizat de sosirea lor, in cateva randuri). Adresa de corespondenta este: Covaci Gheorghe Mircea, OP 15, CP 10, Cluj-Napoca, cod postal 3600, jud. Cluj. Adresa mea de e-mail este mircea.covaci@yahoo.com. Daca doriti va pot da si nr. meu de mobil, dar nu as vrea sa-l fac public pe blog, ci eventual pe o adresa de e-mail. Astept un mesaj de raspuns.
PS: Citesc cu placere comentariile biblice, prezentarile de carte noua si de evenimente crestine care apar pe acest blog si apreciez competenta, echilibrul si deschiderea moderatorului lui (pe care il felicit si cu aceasta ocazie, Domnul sa-i dea sanatate si putere de munca in continuare). Sper ca si Dvs. veti descoperi multe lucruri si teme interesante de discutie pe acest blog, in orice caz nu va veti plictisi citindu-le.
17 august 2012 at 11:36 am
Cu mare placere ! Moderatorul (multe multumiri pentru facilitate si rapiditate) ne-a trimis mesaj aseara, la amandoi, pe email-urile personale, sa ne puna in legatura ! Oricum in cazul in care nu ai primit mesajul de la el, adresa mea de email (la servici) este DStaicu@ccc.gr (nu doresc sa o fac publica pe cea personala, in email-ul de la modrerator apare si adresa personala) . Cartea pe Amazon nu este noua chiar daca pentru aceeasi carte sunt 2 preturi diferite, dar eu am comandat de multe ori carti folosite si au fost excelente, iar pretul nu este unul pentru romani si unul pentru occidentali ci cele 2 persoane care vand cartea au pus preturile dorite pentru a o vinde. Am comandat-o deja si mesajul lor automat spune ca v-a sosi intre 23 August si 5 Septembrie, eu cred ca v-a veni cu mult mai repede, oricum o voi trimite la adresa data, de corespondenta, in aceeasi zi cum o voi primi si te voi anunta.
7 decembrie 2011 at 11:30 pm
Salut. Rasfoind prin cartea lui Ieremia, am dat peste un pasaj care mi-a captat atentia. Ca sa fiu mai precisa, despre Ieremia 31:16 si in continuare, e vorba. Vorbe dulci si incurajatoare de la Domnul catre pacatos. So far so good, dar unde mi se opresc ochii, pentru a nu stiu cata oara? Peste versetul 22, si anume “Caci Domnul face un lucru nou pe pamant: femeia va peti pe barbat.”
Iar am inceput sa despic firul in 4 si sa imi pun mintea (de tanara lipsita de experienta in petit) la munca. Fara rezultat, asa ca am hotarat sa iti cer parerea. Deci, care e parerea ta? Lumineaza-ma. Multumesc anticipat.
Noapte buna sa ai!
8 decembrie 2011 at 3:30 pm
Ieremia 31:22 e un verset dificil. Treaba cu peţitul e doar una dintre interpretările posibile. Nu cred că femeile ar trebui să-şi ia un argument din acest verset pentru a-i lua cu asalt pe bărbaţi. Mai jos e o posibilă gamă de interpretări.
.
Some propose that the “new thing” is a woman who protects a man. Thus it describes a physically weaker partner surrounding and sustaining a stronger one (so Harrison). A second proposal is that “Virgin Israel” returns to the Lord (so Hyatt). A third one is that the words refer to the security Israel will enjoy so that the women will be able to protect the nation in case of attack, allowing the men to be occupied with their work (so Cundall). A fourth view is that, though the Lord has embraced the woman Israel in love, the latter days will witness a situation in which the woman Israel will seek after and embrace her lover, the Lord (so Jensen). A fifth view suggests that the woman will propose marriage to the man; that is, Israel will seek union with the Lord. This requires the translation “a female will turn into a man”—viz., she becomes of manly character, no longer hesitant in returning to God but resolute in doing so (so Freedman). A sixth view is that Israel will overcome the power of the Gentiles (so H.A. Ironside, Notes on the Prophecy and Lamentations of Jeremiah [New York: Loizeaux Brothers, 1946], ad loc.). Finally, some interpret the verse to mean that Israel, weak as a woman, becomes superior to the strong Babylonians (so Calvin, though he agrees with the Fathers that it refers to the Virgin Birth). With such an abundance of interpretations, it is foolhardy to be dogmatic about the meaning of these puzzling words. On the whole, it seems best to take them as a proverbial saying about something amazing and hard to believe.
8 decembrie 2011 at 3:41 pm
Perfect. Nu m-as fi gandit ca ar avea atatea interpretari, de asa mare varietate; cum scrie in pasajul in engleza, puzzling words. Iti multumesc frumos pentru raspuns.
1 februarie 2012 at 8:53 am
Poate stiai deja despre link-ul asta, dar…
3 februarie 2012 at 8:19 pm
Vad ca nu esti un troll, ci un cetatean preocupat de mai binele tarii, ca si mine.
Dinica
P.S. Asum ca esti acelasi cu cel care a semnat Vaisamar la The Economist. Dp
3 februarie 2012 at 8:22 pm
Nu cred că am semnat nimic în The Economist. Ai un link, ceva?
Ce este un „troll”?
3 februarie 2012 at 8:30 pm
https://www.economist.com/users/vaisamar/comments
3 februarie 2012 at 8:41 pm
Nu sunt eu atât de deștept ca să-mi dau cu părerea în The Economist.
În final, s-ar putea să fiu un „troll”.
22 aprilie 2012 at 3:14 pm
Emanuel,
cum as putea gasi adresa ta de e-mail ?
Fii binecuvantat!!!
22 aprilie 2012 at 5:02 pm
Orice comentariu de pe blog ajunge in email.
22 aprilie 2012 at 9:47 pm
Ok, insa voiam sa iti trimit un email cu caracter privat…
4 iunie 2012 at 8:48 pm
te rog scrie un articol despre rusali,as fi curios sa-ti aud parerea,multumesc
4 iunie 2012 at 8:54 pm
Adică mai exact ce să spun despre Rusalii?
4 iunie 2012 at 9:02 pm
Cândva parcă am scris despre Rusalii. http://vaisamar.wordpress.com/2010/05/23/de-ce-putem-sarbatori-fara-teama-rusaliile-cincizecimea-pogorarea-sf-duh/
4 iunie 2012 at 9:31 pm
ma refeream la botezul cu duhul sfint,dar mai scurt pozitia penticostala in contrast cu cea baptista. P.S.Am citit de recent pozitia lui Martyn Lloyd Jones
4 iunie 2012 at 9:44 pm
A scris cândva John Tipei pe blog pe acest subiect. http://vaisamar.wordpress.com/2011/01/10/un-cititor-florin-puscas-intreaba-un-teolog-penticostal-dr-john-tipei-raspunde/
4 iunie 2012 at 11:34 pm
multumesc
2 iulie 2012 at 12:00 pm
[...] = Conţac Emanuel, lector universitar al catedrei de studiul Vechiului şi Noului Testament a Facultăţii de [...]
2 august 2012 at 4:04 pm
Link: http://tudorvisanmiu.wordpress.com/2012/08/02/poll-venirea-papei-benedict-al-xvi-lea-in-romania/
Sunt curios cu privire la pozitia dvs., domnule Contac (din moment ce dvs. ati luat in calcul posibilitatea unirii datelor de sarbatorire a Pastilor).
9 octombrie 2012 at 10:05 pm
emanuel tocmai citesc epistola catre evrei,citeam evrei 1 -8.In context cine sunt “tovarasii”Domnului Isus,multumesc anticipat
9 octombrie 2012 at 10:07 pm
În ce versiune o citești?
10 octombrie 2012 at 12:32 am
clasica cornilescu
10 octombrie 2012 at 12:41 am
Autorul citează un Psalm care vorbește despre încoronare. Imaginea regelui care e ales mai presus de tovarășii săi este aplicată lui Hristos, dar autorul cărții Evrei nu vrea ca noi să luăm totul ad litteram. Imaginile aplicate sunt simbolice. Ideea teologică din spatele imaginii este următoarea: Hristos este Fiu, mai presus de îngeri. Dacă mergi pe interpretare literală, s-ar putea să întrebi: care e uleiul cu care a fost uns. Sau când a fost uns. Dar nu aceste aspecte sunt relevante dpdv teologic, ci statutul lui Hristos în comparație cu îngerii (ființe create).
10 octombrie 2012 at 4:23 pm
ai dreptate,multumesc
16 noiembrie 2012 at 11:57 am
Fii binecuvantat!
Daca ai timp te rog sa ma ajuti in a lamuri care traducere e corecta in privinta Galateni 2:20.
Am gasit 2 moduri de traducere:
1. … and the life which I now live in the flesh I live by the faith of the Son of God… (KJV)
2. … and the life which I now live in the flesh I live by faith in the Son of God … (NKJV)
Multumesc anticipat!
16 noiembrie 2012 at 5:15 pm
E o discuție vastă care nu poate fi epuizată într-un comentariu.
17 ianuarie 2013 at 3:59 pm
Buna ziua,
Stiti cumva daca volumul “A grief observed” fost tradus in romaneste? Daca nu, aveti in plan aceasta traducere pt 2013? multumesc
17 ianuarie 2013 at 5:23 pm
Nu cred că a fost tradusă. Cred că unul dintre amicii mei avea în plan asta. Nu știu ce a făcut cu traducerea. O să mă interesez. În 2013 ar putea apărea „Meditații la Psalmi”. Voi oferi detalii pe blog la vremea cuvenită.
25 ianuarie 2013 at 12:17 pm
Bună ziua,
Ați putea să-mi trimiteți cîteva poze, dacă aveți, sau pagini scanate din Biblia din 1931 a Societății Biblice Britanice ? Nu găsesc pe internet nimic în legătură cu această traducere, și ați spus într-un articol că o aveți în bibliotecă.
Vă mulțumesc.
25 ianuarie 2013 at 12:27 pm
Ce pagini vă interesează?
25 ianuarie 2013 at 12:42 pm
Aș fi vrut să văd de exemplu Romani, capitolul 3.
25 ianuarie 2013 at 12:48 pm
Vă trimit pe mail pagina respectivă.
28 ianuarie 2013 at 7:11 pm
Buna. Daca ma crezi, nu am gasit pagina de contact
. Asa ca intreb aici: avand in vedere ca te preocupa problema copyright-ului Bibliei Cornilescu, crezi ca pentru a afisa versete biblice pe tricouri, autobuze, etc trebuie cerut acordul? Pe mine ma intereseaza pe tricouri pe care o sa le vand… sper.
Multumesc
28 ianuarie 2013 at 7:22 pm
Nu știu. Eu aș cere permisiunea de la SBIR. http://societateabiblica.org/
28 ianuarie 2013 at 9:12 pm
Multumesc
29 aprilie 2013 at 11:49 pm
Salutare, doresc sa fac anunt o stire de interes pentru liiceeni si as dori sa stiu daca este posibil acest lucru. As putea sa iti trimit mai multe detalii pe o adresa de e-mail daca esti deschis. Reprezint echipa de organizare a evenimentului Ziua Portilor Deschise a Universitatii Emanuel din Oradea. Mai multe detalii (http://ziuaportilordeschise.wix.com/zpdo) Astept cu interes un raspuns. Felicitari pentru blog!
30 aprilie 2013 at 9:50 am
Corina,
Nu preiau anunțuri la cerere.
Mulțumesc pentru înțelegere.