Postez pe blog o întrebare pe care am lansat-o ieri pe Facebook. Mă interesează cât mai multe răspunsuri, fiindcă vreau să văd cum înţeleg românii din diferite zone ale ţării termenul „plămădeală”.

Deci:

1) Fără să vă uitaţi în DEX, spuneţi-mi ce înţelegeţi prin „plămădeală”. Formulaţi un enunţ cu acest termen din care să reiasă sensul lui.

2) Sunt sinonimi termenii „aluat” şi „plămădeală”?

3) Dacă nu sunt, care este diferenţa specifică dintre aluat şi plămădeală?

Repet: nu mă interesează ca răspunsurile să fie ştiinţifice (bazate pe dicţionare). Mă interesează efectiv cum înţeleg utilizatorii aceste două cuvinte, cum le „simt”.

P.S. Precizaţi şi zona geografică din care proveniţi, ca să observ eventuale diferenţe. Dacă nu ştiţi ce înţelegeţi prin „plămădeală”, întrebaţi pe nevastă, soacră etc. 🙂

