Am luat astăzi cunoştinţă de reacţia lui Iosif Ţon la acuzele şi rechizitoriile de care a avut parte după ce s-a alăturat „Străjerilor”.
Mărturisesc că, după sutele de reacţii şi comentarii blogosferice, n-a reuşit încă nimeni să mă lămurească în privinţa „păcatului” de căpătâi al acestei grupări. Desigur, sunt suspicios faţă de mişcările care promovează descărcările emoţionale violente, faţă de efervescenţele care te sleiesc emoţional (aici am înţeles perfect reticenţa lui C.S. Lewis faţă de manifestarea prea liberă a sentimentelor), însă consideră că asta e doar o chestiune de gust, nu de pravoslavnicie.
Dar nu ca să-i discut pe mult-discutaţii „Străjeri” m-am apucat să scriu această postare, ci fiindcă sunt intrigat de un aspect în aparenţă minor din postarea lui Iosif Ţon. Redau un citat mai larg:
Cuvântul „carismatic” vine de la cuvântul grecesc harismata, folosit de apostolul Pavel în introducerea la discuţia lui extinsă despre darurile Duhului Sfânt din 1 Corinteni 12-14:
„În ce priveşte darurile spirituale (harismata), nu voiesc, fraţilor, să fiţi în necunoştinţă.” Ceea ce în traducerea română este redat prin două cuvinte, ”darurile spirituale”, sau „darurile duhovniceşti”, în originalul grec este un singur cuvânt: harismata. Pentru a-i uşura cititorului urmărirea argumentării mele, voi cita aici afirmaţiile esenţiale ale lui Pavel despre aceste „daruri”, sau „harisme”, sau „carisme.”
Deşi Iosif Ţon scrie că termenul din 12:1 este charisma, în originalul grecesc nu întâlnim charisma (plural charismata) ci pneumatikon (lucruri spirituale / daruri spirituale). Citez din textul grecesc Nestle-Aland: Περὶ δὲ τῶν πνευματικῶν, ἀδελφοί, οὐ θέλω ὑμᾶς ἀγνοεῖν.
Sigur, mi se va spune că termenul pneumation (folosit de Pavel la plural, pneumatika) e practic sinonim cu charisma. Se prea poate. Nu aici e problema.
Problema e că paragraful scris de Iosif Ţon conţine un neadevăr şi el trebuie corectat. Chiar dacă zahărul şi zaharina sunt ambele dulci şi interschimbabile (cel puţin pentru unele persoane), trebuie să ştim că zahărul e zahăr şi zaharina e zaharină.
Spun asta mai ales ştiind că unii exegeţi se întreabă dacă nu cumva 1 Corinteni 12:1 s-ar mai putea traduce şi prin „chestiuni spirituale”: „Cu privire la chestiunile spirituale, nu vreau să fiţi în necunoştinţă, fraţilor” etc.
Cât despre termenul charisma, pomenit de Iosif Ţon, el se întâlneşte prima dată în 12:4, în secţiunea 12-14 din 1 Corinteni. Pentru rigoare, dau mai jos lista completă a ocurenţelor în Noul Testament grec.
Rom. 1:11; Rom. 5:15,16; Rom. 6:23; Rom. 11:29; Rom. 12:6; 1 Co. 1:7; 1 Co. 7:7; 1 Co. 12:4,9,28,30,31; 2 Co. 1:11; 1 Tim. 4:14; 2 Tim. 1:6; 1 Pet. 4:10
De altfel, Iosif Ţon mai introduce acest verset şi în 14:1, deşi în original e folosit tot termenul pneumatika (Διώκετε τὴν ἀγάπην, ζηλοῦτε δὲ τὰ πνευματικά, μᾶλλον δὲ ἵνα προφητεύητε.)
”Urmăriţi dragostea. Umblaţi şi după darurile duhovniceşti (harismata), dar mai ales să prorociţi. Într-adevăr, cine vorbeşte în altă limbă nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; căci nimeni nu-l înţelege şi cu duhul el spune taine. Cine proroceşte, dimpotrivă, vorbeşte oamenilor spre zidire, sfătuire şi mângăiere. Cine vorbeşte în altă limbă se zideşte pe sine însuşi; dar cine prooroceşte zideşte sufleteşte Biserica. Aş dori ca toţi să vorbiţi în limbi, dar mai ales să prorociţi” (14:1-5).
Aceste amendamente fiind aduse, trebuie să mărturisesc că reacţia lui Iosif Ţon mi se pare justă şi echilibrată.
Am atras atenţia asupra acestor chichiţe fiindcă un teolog de talia fr. Ţon trebuie să transmită învăţătura cu maximum de claritate.
Există deci doi termeni folosiţi de Pavel pentru a face referire la darurile spirituale: unul e pneumatika şi altul e charismata. Sunt de părere că cei doi sunt interschimbabili, dar oricât de sinonimici i-am considera, în final rămân tot doi.
30 noiembrie 2010 at 5:04 pm
[…] https://vaisamar.wordpress.com/2010/11/30/mai-multa-acribie-stimate-frate-ton […]
30 noiembrie 2010 at 5:10 pm
„De îndată ce te declari carismatic, caută în internet şi îţi atribuie toate aberaţiile altor carismatici şi toate greşelile lor de doctrină, de învăţătură, de mod de viaţă. Lucrul acesta este o nedreptate şi ”nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înşelaţi în privinţa aceasta!” (1 Corinteni 6:9).” prin acest pasaj Iosif Ton recunoaste ca exista probleme in tabara carismaticilor si a penticostalilor. Reactia unora mi se pare normala mai ales dupa ce a mai fost o „bomba” privind colaborarea lui securitatea. Asa ca puitn exagereaza cand ii acuza pe cei acre a u criticat decizia lui ca fiind „nedrepti” Era normal sa vina cu clarificari >
30 noiembrie 2010 at 5:21 pm
E foarte bine că recunoaşte. Eu sunt penticostal şi recunosc că există aberaţii şi exagerări în tabăra penticostalo-carismatică, fiindcă etichetele astea sunt atât de largi, încât poţi găsi la orice oră aberaţii.
.
După ce am început să citesc dosare CNSAS o „bombă” mi se pare să aflu că cineva n-a colaborat! 🙂
.
Reacţii de tipul celor care îi compară pe Străjeri cu prorocii lui Baal mi se par exagerate şi nedrepte.
.
Am văzut clipuri cu pastorul Chris în postări despre Străjerii. Legătura trebuie explicată. În ce fel sunt „Străjerii” reprezentaţi de tot ce face şi drege pastorul african?
30 noiembrie 2010 at 9:15 pm
Asta mi se pare o chestie fundamentala: cum se pozitioneaza Ton fata de impostorul Chris in conditiile in care Strajerii tiparesc cartile lui si le promoveaza asiduu in biserici.
30 noiembrie 2010 at 9:20 pm
Străjerii, dacă am înţeles bine, au existat şi înainte să-l întâlnească pe pastorul Chris. Prin urmare, întrebarea e ce au împrumutat de la el. Ce s-a schimbat în teologia lor de când l-au întâlnit.
.
N-am citit nimic de acest pastor. Dar unele manifestări ale sale sunt destul de dubioase şi Străjerii ar trebui să se delimiteze de el.
30 noiembrie 2010 at 6:07 pm
Asta este si nedumerirea mea. In ce fel trebuie asociati sau disociati Strajerii de pastorul Chris si de lucrarea lui. Ma poate lamuri cineva mai bine? Ideea este ca din declaratiile video ale lui Ioan Demeter si din prezenta acelui grup de romani, printre care reprezentanti ai Strajerilor si ai Bisericii Raul Vietii, asocierea Strajerilor (sau cel putin a lui Ioan Demeter) cu pastorul Chris este destul de evidenta.
30 noiembrie 2010 at 6:14 pm
[…] vaisamar.wordpress.com […]
30 noiembrie 2010 at 6:15 pm
Ceva legaturi ale strajerilor le-am vazut intr-un video cu vizita romanilor in Africa de sud la pastorul Chris. https://danlucescu.wordpress.com/2010/11/29/romani-la-scoala-de-vindecare-a-pastorului-chis/ Dar s-ar putea ca sa existe corecturi din mers ale strajerilor fata de aceste invataturi si practici.
30 noiembrie 2010 at 6:38 pm
Ei, si mie imi place Chesterton, dar nu sunt catolic. Si Lewis, dar nu sunt anglican. Si Bonhoeffer, dar nu sunt luteran. Si Steihardt, dar nu sunt ortodox. 🙂
.
Intr-adevăr, românii din clip par destul de entuziasmaţi de pastorul Chris. Dar trebuie văzut dacă îi adoptă teologia în mod integral.
30 noiembrie 2010 at 10:16 pm
imi place echilibrul pe care il aduci in discutii … tot respectul meu
30 noiembrie 2010 at 11:37 pm
Corecta atitudine si inteleapta,imi placi aici domnule!
Intelepciunea Lui Dumnezeu sa fie peste tine!
1 decembrie 2010 at 9:27 am
Să vedem cât mă ţine! 🙂
30 noiembrie 2010 at 11:54 pm
Eu unul am fost la fata locului cum s-ar spune, deci am fost in Africa,sigur ca nu tot ce se face acolo se poate face sau aduce in Europa,ca si penticostal crescut in familie de penticostali,,ingusti,, deci stricti ad literam,dupa tot ce am vazut acolo,am zis in sinea mea, ca noi romanii, in general europenii avem cutiuta noastra unde l-am bagat pe Dumnezeul nostru, ca sa folosesc expresia unui evanghelist din Japonia si care misioneaza in prezent in Romania,ei bine, atata iL am ,atata iL vreau si nu ,,cred,, ca poate fi si altfel. Deci, daca din start ne multumim cu El atat si asa,El nu ne va deranja ca sa putem fi in stare sa credem ca El ESTE dincolo de cutiuta noastra si este chiar cu totul altceva decat am crezut si stiut noi.Amintiti-va de Ap. Pavel care a facut(baga in temnita, batea, omora etc. )cat a stiut el. S-a mai schimbat marele Pavel vreodata?? S-a lasat schimbat?? Cine l-a schimbat? Nu cumva cam pe aici e si problema noastra??
Deci revin,ca martor ocolar,auditiv si pipaibil ,deci palpabil sa folosesc cuvant medical,ce am vazut nu pot sa neg pentru-ca odata voi ajunge in fata unui scaun de judecata nu omenesc si de aceea TREBUIE sa spun adevarul: de profesie sunt medic, lucrez impreuna cu sotia tot medic, de peste 20 de ani in Austria, Wiena si nu pot fi usor sau zic eu chiar de loc pacalit. Ar fi atatea de povestit la adresa gloriei si slavei Dumnezeului nostru,dar spatiul nu-mi permite asa de mult. Am vazut multe cazuri de vindecare dar unul m-a socat si pe mine ca si medic.Pot spune chiar ca persoana respectiva de care vorbesc era un muribund, avea tubul de oxigen legat de el,deci dependent de O2, avea un aparat de dializa portabil legat de el si monitorul pt. functia cordului legat de piptul lui, iar el era intins pe o targa. Cand a ajuns pastorul Chris in dreptul lui, stiu ca s-a aplecat asupra lui , l-a intrebat ceva apoi si-a pus mainile peste el si a inceput sa se roage. In scurt timp,nu pot aprecia cate minute , a sarit de pe targa efectiv si a luat-o la fuga. Acum stiu ca a-ti putea sa-mi spuneti multe, daca !!, daca el , bolnavul nu ar fi aratat asa cum arata toti bolnavii care nu mai au rinichi si fac dializa, era numai piele si os, cum se spune la noi si culoarea aceea a pielii pamantie, specifica acestei categorii de bolnavii. Dar, raspunsul lui Avraam bogatului care tare se mai chinuia in vapaia aceea : ,,nu vor crede nici daca se va duce cineva din morti,,Pe ce am spus,iau constiinta mea ca martor si zic: asa sa-mi ajute Dumnezeu !!
PS. Multe ar fi de spus si povestit, nu ca sa va determin sa credeti ca mine ci doar ca El si numai El sa fie glorificat si laudat acum si de-a ,,lungul,, vesniciilor amin!!
1 decembrie 2010 at 8:46 am
Nu mă îndoiesc de (cel puţin) unele minuni ale pastorului Chris. Însă modul lui de a opera uneori nu seamănă cu nimic din ce văd pe paginile Scripturii. Îi leşină şi dezleşină pe oameni pentru spectacol. Unde aţi văzut asta în Scriptură? Nu trebuie să tindem către modelul pe care îl avem? Dacă ieşim din cutie cu totul, s-ar putea să nu mai avem repere de evaluare.
.
N-am nimic împotriva faptului că pastorul Chris se roagă pentru bolnavi. Aici totul e Scriptural. Dar trebuie să facă demonstraţii de căderi pe jos, cu toată sala? Dumnezeu nu face minuni cu de-a sila, decât atunci când aduce judecăţi peste Egipt. În lucrarea lor, atât Isus, cât şi apostolii au făcut minuni acolo unde ele au fost aşteptate. Umbra lui Petru a căzut peste cei care aşteptau vindecarea şi care aveau credinţă.
1 decembrie 2010 at 12:57 pm
Sunteti prea tolerant cu asazisul pastor Chris. Biblia ne avertizeaza asupra celor care nu lucreaza cu Duhul lui Dumnezeu. Una ar fi roadele lor. Ar trebui sa va interesati si sa vedeti cum traieste acest Chris. Banii, masinile, propietatile pe care le poseda si luxul in care traieste. Nu trebuie sa fi psiholog sau sa ai darul deosebirii duhurilor ca sa nu ti dai seama ca omul acesta nu are nimic in comun cu Hristos. Numele Chris este pomenit mereu pe cand cel a lui Isus e trecut in umbra. Ce sa mai spun de „cursurile de vindecare” pe care le fac romanii la scoala de vindecare a lui Cris.
„Caci se vor scula hristosi mincinosi si proroci mincinosi;
vor face semne mari si minuni, pana acolo incat sa insele,
daca va fi cu putinta, chiar si pe cei alesi.” (Matei 24:24)
„Vi se va zice: „Iata-L aici, iata-L acolo!” Sa nu va duceti,
nici sa nu-i urmati. ” ( Luca 17:23)
Cei care il cauta dintr-o inima curata pe Dumnezeu, se vor feri de acesti oameni si aceste manifestari. Avem Cuvantul si Duhul Sfant a lui Dumnezeu care ne calauzeste si ne arata ce e bine si ce e rau. Nu trebuie sa vedem semne, vindecari si minuni ca sa il credem pe Dumnezeu. Cei care sunt slabi in credinta bineinteles ca vor cere semne si minuni ca sa creada. Daca Dumnezeu vrea sa vindece un bolnav, nu va face tam tamul pe care il face Chris.
„Feriti-va de orice se pare rau.”!1Tes 5:22.
„Biblia plus nimic minus nimic !”
Cine adauga la Cuvantul lui Dumnezeu, experiente, manifestari, sentimente, stari emotionale deosebite are toate sansele sa se rataceasca.
1 decembrie 2010 at 12:05 am
Ceece mi-a scapat este faptul ca imediat in fuga lui, l-au prins, daca pot folosi cuvantul si l-au deconectat de la toata aparatura ce o avea in dotare.Am zis ca asta va pica imediat jos si va muri, am facut pasi mai in fata sa vad bine, dar n-a picat jos ci si mai ,,vartos,, alerga, tipa de bucurie, se dadea tumba pe jos, sigur ca nu sunt manifestari ,,cuminti penticostale sau baptiste,, dar cel ,,mort,, asta stia si dorea sa faca . Ce te rog eu pe tine drag si iubit cititor, zi Doamne pazeste sa nu fiu intr-o asemenea situatie ca nu stiu nchiar de ce as mai tinea cont si de ce nu??!
Cu toata dragostea si consideratia, iosif buda!!
2 decembrie 2010 at 12:08 pm
d-le doctor,
o intrebare daca nu va suparati:toti cei ce au mers la scoala de vindecare,vorbesc despre romani,au fost vindecati de bolile lor?
2 decembrie 2010 at 12:27 pm
Până ne spune dl doctor, ar trebui precizat că vindecarea se obţine în măsura în care e căutată şi aşteptată. De bolnav sau de cei din jurul lui.
2 decembrie 2010 at 2:57 pm
sunt de acord cu precizarea facuta?dar pe mine ma intereseaza daca practic au avut loc vindecari intre romanii ce au fost acolo?nu postez doar de dragul de a posta…
2 decembrie 2010 at 3:19 pm
🙂 Eu postez de dragul de a posta. 🙂
4 decembrie 2010 at 11:47 am
domnul doctor nu vrea sa mai raspunda.pacat,ar fi iesit adevarul la lumina
13 decembrie 2010 at 7:11 pm
De unde stim daca era reala toata aparatura, adica poate ca era; dar el? era chiar bolnav?
Trebuia inscenata citeodata si cite o treaba credibila, nu?
pentru ca cei prezenti sa vorbeasca.
1 decembrie 2010 at 2:28 am
Îmi place totuși, că Iosif Țon a rămas pe poziție în ciuda faptului că s-a aruncat cu tot felul de ”petarde” și ”pocnitori” asupra lui(tot ne aflăm în preajma lor).
Și mie îmi pare dubioasă legătura cu pastorul Chris.
1 decembrie 2010 at 8:41 am
Iosif Ţon n-a fost la pastorul Chris. S-a alăturat unei mişcări care văd că îi ia pe pastorul Chris ca mentor (guru?).
1 decembrie 2010 at 1:34 pm
Reformulez:”Și mie îmi pare dubioasă legătura străjerilor cu pastorul Chris.”
Scuze.
1 decembrie 2010 at 1:51 pm
Tuturor ne pare. 🙂
1 decembrie 2010 at 7:57 am
Vaisamar, care teologie s-a schimbat? N-au ei acum, dar la inceputul miscarii.
1 decembrie 2010 at 2:25 pm
Manule, zici tu: „Mărturisesc că, după sutele de reacţii şi comentarii blogosferice, n-a reuşit încă nimeni să mă lămurească în privinţa „păcatului” de căpătâi al acestei grupări.”
Pai, daca tu cauti raspunsuri pe bloguri si youtuburi, atunci cauti gresit. Teologia nu se face (numai) la biblioteca, cum cred majoritatea postacilor si „guestilor” furibunzi pe care i-am citit in ultima vreme. Postul (ca si rugaciunea) nu se poate explica in postari (pur) academice.
Eu, unul, am participat la intilnirile Strajerilor si estimez care sint punctele pozitive si cele negative. Nu cred ca miscarea poate fi clasata rapid, in cosul cu erezii (fara sa pledez totusi pentru ortodoxia ei teologica). Miscarea are succes pentru ca e o alternativa la atmosfera călîie din bisericile noastre (ma refer in special la cele baptiste; despre cele penticostale, stii tu mai bine).
Ciudat este ca liderii eclesiali, in loc sa ofere antidotul sigur la posibilele derapaje (anume o spiritualitate consistenta), se multumesc sa mitralieze. Dar poate ca asteptarile mele sint prea inalte. De unde nu-i, Dumnezeu poate sa tot ceara… Nu-i o solutie sa-i aducem pe fratii nostri inapoi la balta originara (a se citi „biserica locala”) doar ca sa balteasca in continuare pravoslavnic si fara rost in banci, in vreme ce liderii se balacaresc si ei zglobiu (de la „botez” pina la „baltire” si „balacareala” e cale lunga). Aspectul cel mai tragic al defazarii „liderilor eclesiali” (am oroare e sintagma asta!!!) este ca folosesc imprejurarea in scopuri politice. Iar politicianismul eclesial se numara printre motivele care au facut bisericile evanghelice sa balteasca intru sfinta lîncezime. Asa ca e deplasat sa crezi ca-ti poti intoarce enoriasii in propria balta folosind metodele care i-au indepartat de ea.
1 decembrie 2010 at 6:23 pm
Draga Daniel,
Acuma am si eu un set de baiuri. Raman ca de fiecare data cu crampe pt ca nu diger usor mesaje/ raspunsuri de o asa tinuta. La penticostali, se execeleaza de regula prin mediocritate. Noroc cu fratele Contac care sparge puternic tiparul.
Am ascultat predica de duminica (21 noiembrie)a fratelui Ton de la Betania Timisoara si de aici apare nedumerirea mea.(http://www.livestream.com/betaniatimisoara/video?clipId=pla_27d187ef-b80a-49f2-9fe1-05efad1dfd83&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb). Marturisesc ca sunt un adept al fratelui Ton, am participat la toate studiile posibile cu el, dar deja nu mai inteleg. Cunosc miscarea strajerilor indeaproape, si cu toate acestea nu stiu ce sa spun. Dar in predica de la Timisoara, Ton spune ca s-a alaturat lor pentru a le da invatatura, pt ca strajerii nu au invatatura. Ma intreb eu, cum poate lucra Dumnezeu acolo daca nu este o invatatura buna acolo?sau o invatatura biblica?
Spui si tu de posibilele derapaje cum spun toti intr-un fel sau altul, inclusiv Ton. Preferam lucruri alunecoase in detrimentul unui terasament, care a fost si el alunecos candva.., pentru ce?ca sa vina Ton(sau oricine) cu o platforma antiderapaj?? E un cerc vicios. Ton spune(tot in predica de la Timisoara) ca dupa trezirea de la Emnuel prin fratele Olah a fost chemat el pt ca avea invatatura buna..
Am ascultat zilele acestea pe Demeter care in fiecare predica spune despre rezolvarea problemelor politice, asta apropo de liderii nostri eclesiali „Salvarea Romaniei suntem noi care stam in rugaciune aici”, am reprodus aproximativ. Eu l-am auzit pe Demeter vorbind acum 4-5 ani la noi la biserica si personal mi se parea diferit, dar nu am maturitatea teologica sa ma pronunt exact. Sunt de acord cu Demeter, cu Ton si cu oricine atat timp cat exista cuvantul „magic”: echilibru.
Mai am alta intrebare, de ce trebuie mers in Africa pt tehnici de vindecare? Adica „puterea” e un accesoriu geografic?
Voi fi in decembrie daca ajuta bunul Dumnezeu la Felix la conferinta si voi nota in inima si minte fiecare raspuns pe care il voi zari.
Nu sunt nici foarte pertinent nici initiat. Intrigat si cu multe semne de intrebare. Sincer? Astept o noua miscare..astept o miscare cu tineri care sa nu aiba duhul teologiei si al religiei cum zice Demeter.
In Hristos Isus,
Laurentiu
1 decembrie 2010 at 8:52 pm
[…] 3. Iosif Ton recunoaste (danlucescu) 6. Iosif Ţon – Clarificări (lascaupetru) 8. Mai multă acribie, stimate frate Ţon… […]
1 decembrie 2010 at 9:30 pm
Sunt penticostal, insa si eu sunt circumcpspect legat de aceasta miscare. Chiar si numele “Scoala de vindecare” ma pune in garda. Eu cred ca Domnul nu sa schimbat si mai face minuni si azi, insa scopul principal cred ca este mantuirea omului. Mila si dragostea lui Isus la determinat sa vindece, sa elibereze, sa invieze mortii, EL nu a cautat in nici un fel sa fac spectacol din asta. Cand a inmultit painile si oamenii au vrut sa-L faca imparat (pt ca vazusera minunea) EL ia pus pe directia buna : EU SUNT PAINEA. Trebuie sa avem o mare grija ca NIMIC sa nu ne distraga atentia de la PERSOANA lui Isus (inclusiv minunile). Nu judec miscarea acesta (nu am prea multe informatii) insa pot spune ca unul care doresc din inima lucrarea Duhului Sfant sa se desfsoare cu putere in viata si biserica mea, sunt circumspect. Cred ca Isus nu ne vrea bolnavi, suferinzi, insa cateodata este modul cel mai profund in care il poti atinge pe Domnul. Trebuie sa credem ca Domnul vindeca si azi (si cred cu tarie), insa in a face aceasta un scop mai mare decat mantuirea sufletului este periculos. Sa nu uitam ca in Cuvant avem pe Pavel care a fost bolnav toata viata (si avea toate darurile spirituale), Timotei probleme cu stomacul. Sa ne ajute Domnul sa avem lumina si un discernamant sfant.
2 decembrie 2010 at 8:36 am
Domnule Contac,
Fara sa stiti, prin articolul prezent ati dat un test. Rezultatul este urmatorul: convingeriile dvs. denominationale sunt mai puternice decit obiectivitatea dovezilor prezentate despre Ton si „Strajerii” pe majoritatea blogurilor Evanghelice.
Sincer, ce ati scris este shocant. Prin opiniile exprimate demonstrati ca educatia primita nu a modelat gindirea Penticostala pe care o aveti. Stiu ca este greu de primit ce va spun, dar reflectati…va discreditati d.p.d.v academic.
Cu sinceritate,
Pastor Paul Dan
2 decembrie 2010 at 8:59 am
Ce spuneţi este fals si trădează deficienţe serioase la nivelul logicii.
1) Nu accept tot ce spun şi fac Străjerii şi nu mă asociez lor. Nu sunt din gruparea lor şi deocamdată nu intenţionez să devin membru. Convingerile mele denominaţionale nu sunt identice cu cele ale Străjerilor. Dar accept că Dumnezeu lucrează în mod supranatural şi astăzi şi că harismele nu au încetat, cum probabil credeţi dvs. (să mă corectaţi dacă greşesc).
2) Educaţia primită de mine a fost una penticostală, prin urmare nu aveţi de ce să fiţi şocat că educaţia pe care am primit-o nu a modelat gândirea mea penticostală!
3) Mă discreditez din punct de vedere academic? Cum adică? Revistele academice la care scriu, editurile pentru care traduc (una dintre ele este Humanitas, poate cea mai cunoscută din ţară) n-o să mai colaboreze cu mine fiindcă am scris postarea asta? Cădeţi în ridicol cu astfel de afirmaţii. Mai onest ar fi să spuneţi că m-am discreditat în ochii dvs. Dar asta, ca să fiu sincer, nu mă îngrijorează aşa de mult. Nu ştiu ce pregătire formală aveţi, dar îmi faceţi impresia că nu preţuiţi foarte mult cercetarea academică. Să mă corectaţi dacă greşesc. În orice caz, cum spuneam, dacă vreţi să vedeţi latura mea pur academică, vă pot trimite nişte articole ştiinţifice. Dacă şi ele vă vor dezamăgi, s-ar putea să mă las de meserie. 🙂
2 decembrie 2010 at 11:55 am
„impostorul Chris” – ce anume determina ca un anumit lider religios sa merite aceasta titulatura? Erorile doctrinare? Cat de mari trebuie sa fie acestea pentru ca cineva sa fie declarat eretic. Am citit si eu proclamatia aceea a lui Chris si sunt o multime de lucruri cu care nu sunt de acord. Niciuna din acestea nu pune sub semnul intrebarii doctrinele principale ale crestinismului (caracterul trinitar al lui Dumnezeu, ispasirea prin jertfa lui Hristos, etc.).
La fel, suspiciunea de impostura, se bazeaza pe ce anume? S-a ostenit cineva sa verifice vindecarile sau, ma rog, pretinsele vindecari? Oamenii sunt vindecati cu adevarat sau e un spectacol regizat? Este posibil sa regizezi ceva la o asemenea scara, cu televiziunile, presa si gramada de sceptici care asteapta cea mai marunta greseala ca sa te sfasie?
Ce anume, la modul fundamental, il descalifica pe Chris? Faptul ca traieste in lux? Fara sa fiu de acord cu un stil de viata opulent, nu cred ca acesta este un argument suficient pentru a afirma ca originea unei lucrari este diavolul si nu Dumnezeu.
Apropos, am auzit ca oamenii pt. care Chris accepta sa se roage sunt doar cei care isi pot demonstra autenticitatea bolii prin certificat eliberat de medic…
Pana la urma, se oboseste cineva sa investigheze serios ceea ce se intampla in Africa (la lucrarea lui Chris ma refer), inainte de a se lansa in istericale si lamentari?
3 decembrie 2010 at 11:08 pm
NU … am hotarat ca Chris nu e bun … si cu asta basta!
2 decembrie 2010 at 3:40 pm
Personal intr-o imprejurare veste-am pe Domnul la locul de munca unui coleg musulman, ii sune-am de dragoste lui, de minunile lui prin Domnul ISUS. I-am spus cum ne-am rugat pt. o persoana de la noi din Biserica bolnava de cancer si cum Domnul a vindecat-o! Ma oprit si nu mica mi-a fost mirarea cind mi-a zis ca si la ei la „mosee” sau rugat si ca si la ei „alah” al lor a videcat de cancer si de alte boli. M-a inchis gura pt. moment, apoi in rivna mea am mai abordat un alt coleg din Pachistan – hindus ; si ce va vedeti – tot asa si la ei, au primit vindecare multi dupa ritualurile rugaciunilor lor.
Ma intreb daca vindecarile sau alte semne dovedesc intradevar la toti ca ei se afla in ADEVAR sau nu?! Nu ca ele nu sint de dorit, o DA le dorim in Biserica!
Noi mai intii acum trebuie sa identificam (printre altele):
1. Vemea actuala in care ne gasim si sa cunoastem „semnele acestei vremi” relatate de Scriptura. Si unul din semnele sfirsitului este „lepadarea de credinta”. Aceasta se face si prin amagiri si inselaciuni chiar insotite de semne si minuni !(vezi 2 Tesaloniceni 2 tot cpitolul;Apocalipsa 13:12-13 , si ar mai fi si alte)
2.”…la lege si la ADEVAR !”
Evrei 1:1-2 „Dupã ce a vorbit în vechime pãrinþilor nostri prin prooroci, în multe rânduri si în multe chipuri, Dumnezeu,la sfârsitul acestor zile, ne-a vorbit prin Fiul pe care L-a pus mostenitor al tuturor lucrurilor, si prin care a fãcut si veacurile.”
Daca aceste invataturi si practici nu le gasim in Evanghelia Domnului ISUS , la Apostolii Domnului…sau in toata BIBLIA, dupa o cercetare ampla el trebuie inlaturate. Doar nu ne-om gasim noi mai destepti sa mai canonizam si alte scrieri sau sa adaugam alte invataturi!
Cum spunea de aceste amagiri si Pastorul Cristian Ionescu, citez: „…și poate fi și o exchibiție ca în cazul Chris: ”ia hai să vedeți cum vă dau pe spate”….
Cu multa stima pt toti !
2 decembrie 2010 at 4:48 pm
[…] 3. Iosif Ton recunoaste (danlucescu) 7. Iosif Ţon – Clarificări (2) (lascaupetru) 10. Mai multă acribie, stimate frate Ţon… (vaisamar) 13. Tulbură-ne, Doamne! (rascumparareamemoriei) 18. Am dat în mintea copiilor… […]
2 decembrie 2010 at 9:39 pm
[…] 4. Iosif Ton recunoaste (danlucescu) 7. Iosif Ţon – Clarificări (2) (lascaupetru) 12. Mai multă acribie, stimate frate Ţon… (vaisamar) 13. Tulbură-ne, Doamne! (rascumparareamemoriei) 19. Am dat în mintea copiilor… […]
3 decembrie 2010 at 1:09 pm
[…] 19. StrĂjerii Și ManifestĂrile Trezirii Spirituale (guest Post) (popaspentrusuflet) 20. Mai multă acribie, stimate frate Ţon… (vaisamar) 34. Vino, Duhule Sfant! (penticostalul) 49. O altfel de “defăimare” lui […]
3 decembrie 2010 at 3:42 pm
[…] fost deja semnalate vreo două abateri pe care fratele Țon le face în clarificările lui (aici și aici) și mai urmează. Am rămas însă stupefiat de unele afirmații pe care IT le face fără […]
3 decembrie 2010 at 7:52 pm
Pastorul Iosif Ton prin actiunile pe care le face, deraind de la un crez la altul este faptul clar, ca nu simte pacea si iertarea lui Cristos datorita colaborarii sale cu securitatea pe care nu a recunoscuta nici odata pana acum in cartile pe care si le-a lansat, doar se plangea de agresivitatea securitatii fara sa precizeze atunci ca a fost un colaborator al securitatii.
Multi oameni care se considera mari teologi n-au avut o sinceritate si un regret fata de pacatul pe care l-au infaptuit si de aceea Dumnezeu prin cunostinta pe care si-au acumulat-o ia folosit ca si schele pentru inaltarea unor constructii, dar dupa ce constructia este gata, schela este desfiintata si aruncata. (Vezi Matei 7:21-23)
4 decembrie 2010 at 6:59 am
Cred că mergeţi prea departe cu speculaţiile. Dacă avea nevoie de aşa ceva, trecea mai devreme la carismatici. Oricum, asta e un fel de „teologie a sechelei”, care face pereche bună cu „teologia schelei” din partea a doua a comentariului dvs.
8 decembrie 2010 at 7:03 pm
[…] Emanuel Conțac: Clarificarea lui Iosif Ţon mi se pare justă şi echilibrată. […]
11 decembrie 2010 at 12:39 pm
[…] unor cititori la postările mele despre cazul „Iosif Ţon şi Străjerii” (AICI, AICI şi AICI) mi-au întărit convingerea că studierea limbilor biblice (ebraică şi greacă) […]
13 decembrie 2010 at 7:27 pm
Numele lui Isus nu actioneaza asupra bolnavului instrumental cum se vede in ceea ce face Chris;
odata cu vindecarea trupeasca intreaga fiinta a fostului suferind, este incorporata in Isus Hristos, devine parte din El.
Distanta dintre o vindecare si alta este ca de la cer la pamint.