Citesc o omilie de Grigore Palamas, Despre a doua venire a lui Hristos, şi zâmbesc.
Interpretarea baptistă tradiţională spune că untdelemnul din Pilda celor Zece Fecioare este Cuvântul (Scriptura).
Penticostalii, prin tradiţie, au susţinut că este Duhul Sfânt.
Ce spune Grigore Palamas, comentând în treacăt pilda? 🙂
Iar untdelemnul înseamnă dragostea, care este întâistătătoarea virtuţilor. Aşa precum, dacă ai aşeza temeliile şi ai ridica zidurile, dar n-ai pune deasupra acoperişul, ai face cu totul nefolositoare întreaga zidire, tot aşa, dacă ai dobândit întreaga virtute, dar pe deasupra n-ai dobândi şi dragostea, toate celelalte virtuţi ar rămâne lipsite de preţ şi nefolositoare.
Amin.
28 februarie 2011 at 5:23 pm
Oare penticostalii nu pot fi acuzati de simonie? 🙂
Ca, daca untdelemnul e Duhul, iar untdelemnul fiind CUMPARAT de fecioare, rezulta ca darul Duhului Sfant poate fi cumparat. 🙂
28 februarie 2011 at 5:33 pm
Dacă ştiţi pe cineva care vinde Duhul Sfânt, să mi-l arătaţi şi mie. 🙂
28 februarie 2011 at 5:44 pm
Sincer, eu cred ca untdelemnul reprezinta faptele bune, ca credinta in Mire si in venirea Lui aveau atat fecioarele intelepte, cat si cele nebune.
13 octombrie 2012 at 8:43 pm
Da ,untdelemnul in Biblie , reprezinta Duhul Sfant ! Si Duhul Sfant trebuie cumparat , fara bani si fara plata ( Isaia 55:1) adica prin credinta !
13 martie 2022 at 1:53 pm
Asa este duhul sfant nu poate fi cumpărat
28 februarie 2011 at 5:39 pm
Asta imi aduce aminte de cea mai mare porunca a lui Dumnezeu: iubirea de Dumnezeu, care le implineste si pe celelalte porunci.
28 februarie 2011 at 6:58 pm
„Dar imparatul a zis lui Aravna: „Nu! Vreau s-o cumpar de la tine pe pret de argint si nu voi aduce Domnului Dumnezeului meu arderi de tot, care sa nu ma coste nimic.” Si David a cumparat aria si boii cu cincizeci de sicli de argint” 2 Samuel 24:24.
Implinirea voii Lui Dumnezeu este efectul credintei in viata unui credincios si totodata undelemnul din vasul. Totusi nu vreau sa fiu acuzat de faptul ca ma gandesc la o mantuire prin fapte dar tot ceea ce faci pentru Domnul trebuie sa te coste (timp, bani, efort, dispretul celor din jur etc)
28 februarie 2011 at 7:49 pm
imm..Augustin zice ca e bucuria sau dragostea, Ioan Gura de Aur ca e caritatea ( orice fel),Origen il vede cuvantul invataturii, Efraim Sirianul – Insusi Hristos, Simeon din Mesopotania – Duhul Sfant, Mt Henry – harul, Luther – credinta, , . Insa printre atatea interpretari sa nu uitam ce spune Jeremias: Imparatia nu este comparata cu fecioarele ci cu ceea ce se intampla in timpul nuntii! De asemeni daca ar fi doar „undelemnul” singura dilema nu ar fi chiar asa rau, dar textul ridica o sumedenie de intrebari exegetice si de traditie iudaica. Calvin spunea ca exista un interes mare pt ulei, lampi, vase dar cel mai important este sa nu uitam ca un mare entuziasm pe termen scurt nu este suficient 😉
28 februarie 2011 at 9:10 pm
Văd că te ţii în formă!
28 februarie 2011 at 9:57 pm
O vorba de duh: men don’t grow old they just become more important:). Cred ca vina o are kindle (el ma tine in forma cu cateva stive de carti la indemana)
28 februarie 2011 at 10:06 pm
Ma bate gândul să-mi iau şi eu. Dar încă nu ştiu dacă nu cumva o să mă încurce mai mult decât o să mă descurce.
28 februarie 2011 at 10:45 pm
sincer nu ii vedeam locul fiind mai mereu la pc. Insa sa stii ca indeplineste cu succes targetul imposibil: aduce lumea din nou la citit. Are multe facilitati: recunoaste cam toate formatele ( desi recomand sa convertesti documentele in formatul Kindle -azw sau prc ). Are un mp3 player f. bun, navighezi pe internet destul de comfortabil (desi nu folosesc aceasta optiune). Dar cred ca una din cele mai mari realizari al lui e: ecranul – f odihnitor insa nu poate mirosi a hartie 🙂
28 februarie 2011 at 10:24 pm
Emanuel daca vrei Kindle 3 comanda ti de pe http://www.bogus.ro/ . Ti l aduce mai ieftin cu 100 de lei decat cei de la emag. De la comanda , intr-o zi e la tine. Cartile PDF nu se citesc asa de bine ca si mobi. Insa i-am gasit leacu’. Citesti si format PDF dca intorci ecranul, cu un font de 12 daca nu ma insel. Il recomand tuturora
28 februarie 2011 at 11:07 pm
aici in UK il ai in ziua urmatoare cu doar £111 (poftim £5 in plus pana in romanika). Pdf si doc le convertesti cu Mobipocket Creator 4.2 Publisher Edition ( il descarci de aicihttp://www.mobipocket.com/en/DownloadSoft/Download.asp?Product=Creator&Platform=Windows&OS=&Language=EN ). Odata convertite documentele iti ofera f multe optiuni: semene de carte, notite, dictionare si text to speech). Pt cei interesanti e suficienta versiunea wifi si nu 3G ( nu ii prea vad folosul plus ca e mai scump cu vreo £50). daca nu intelegi cum sa folosesti programelul intreaba-ma si o sa te ajut.
1 martie 2011 at 10:39 pm
Se pot incarca fotografii pe Kindle? Ma gandesc la cartile pdf scanate sau formate din jpeg-uri.
1 martie 2011 at 10:44 pm
Cărţile în JPEG pot fi convertite în PDF fără probleme cu Adobe Profesional sau alte programe. Numai că formatul Kindle permite modificarea mărimii textului, pe când PDF-ul obişnuit nu permite. Trebuie să pui imaginea pe lungul ecranului, ca să ai vizibilitate mai bună. Pentru cărţile în format Kindle nu e nevoie. Doar setezi mărimea literei.
.
Am văzut la un prieten ca imaginile se văd destul de bine.
1 martie 2011 at 10:58 pm
adobe e prea stufos si nerecomandabil pt un pc de putine resurse! recomand pe prietenul meu: foxit phantom ( vine cu o gramada de chestii pt documentele pdf intr-o cantitate destul de mica). Odata instalat iti creeaza si un printer virtual ce te ajuta sa transformi orice doc in pdf inclusiv jpg cu doar un click.
1 martie 2011 at 11:02 pm
Manule, eşti o adevărată bonanza de sugesti şi tip-uri esenţiale. De când mi-ai sugerat progrămelul de radio, numai pe ăsta îl folosesc. Cred că mă convertesc şi la foxit phantom (ce nume!), dacă vine cu scrisoare de recomandare de la tine! 🙂
1 martie 2011 at 11:35 pm
Manu fisierele PDF convertite in mobi sunt de o calitate mizerabila. Mananca litere, fontul e diferit, e dezastruos. Tu nu ai probleme de-astea? Cu ce iti convertesti pdf urile in azw sau prc ? Mersi
1 martie 2011 at 11:38 pm
Merci! mergi pe mana mea! sa stii ca nu esti singur :). Am prob mai bine de 100 de persoane care imi urmeaza sfaturile la „sange” in materie de IT. Nu uita ca una din sursele mele de „venit” e si asistenta in domeniul IT :)Apropo am clienti pana si in Chile sau Santo Domingo 🙂
2 martie 2011 at 11:02 am
@horvathliviu
Se intampla din 2 motive. Eu folosesc Mobi (dar versiunea Publisher) si calibre ( in asta treb convertit pdf si apoi exportat). E adevarat ca unele carti din cauza multor note de subsol pot induce in eroare programelele insa cu siguranta versiunile urmatoare se vor imbunatati. Bun asta e una, celalata e referitor la calitatea doc in PDF ( ideal ar fi cartile sa fie scanate in OCR). Pe „piata neagra” ABBYY FineReader 10 si Foxit Phantom sunt ideale pt scanarea cartilor :).
28 februarie 2011 at 10:31 pm
Am predicat din pilda celor 10 fecioare și am răspuns cu o întrebare la întrebarea cu pricina:
„Ce reprezintă combustibilul din mașina unei persoane care intenționează să plece dintr-un oraș ca să ajungă în altul?”
P.S.: E super kindle, am ținut și eu unul în mână. Totuși nu mi-aș vinde biblioteca personală chiar dacă mi-aș cumpăra unul având toate cărțile pe el. 😛
28 februarie 2011 at 11:56 pm
Emanuel, pe mine ca şi creştin, mă interesează învăţătura pildei. La ce îmi foloseşte să ştiu ce reprezintă candela sau untdelemnul din pildă? Din perspectiva penticostală ştiu ce reprezintă, cât şi din cea baptistă, interpretări care diferă foarte mult.
Ştii că s-ar putea ca tot încercând să găsim interpretarea corectă a elementelor ce compun pilda, să pierdem din vedere esenţialul.Şi anume învăţătura pildei.
Pilda ne învaţă că trebuie să ne pregătim în fiecare clipă de revenirea lui Cristos. Ştii foarte bine că spiritualizarea excesivă a unor pilde a dat naştere multor erori în interpretarea textului biblic, cât şi la o neglijare a învăţăturii de bază din textul respectiv.
Aşa cum se întâmplă uneori, în cazul Pildei fiului risipitor.Cei mai mulţi predicatori insistă să ne prezinte ce reprezintă măgarul din pildă, hanul, samariteanul, etc., şi neglijează adevărul de bază al pildei.
Ce vreme ai prins pe la Veneţia? Ai avut şi ceva soare? 🙂
1 martie 2011 at 7:22 am
Da, dar CUM ( uleiul) ne pregatim?
1 martie 2011 at 10:49 am
Păi din post-area acestui articol al fratelui Emanuel, eu tocmai asta am înțeles, că a te apuca să spiritualizezi fiecare element riști să pleci departe de semnificația simplă a pildei.
Domnul Iisus folosește elemente contextuale, cu care creează o anume imagine pentru auditoriul care asculta pilda, transmițând un mesaj simplu: ”Venirea Mea este iminentă!”
1 martie 2011 at 12:28 pm
[…] Ce să facem cu Darwin? sau Gusturile nu se discută, se execută 🙂 (P) (mariuscruceru.ro) 19. Ce reprezintă untdelemnul din Pilda celor Zece Fecioare (Mat. 25)? (vaisamar) 24. Caracteristicile penticostalismului primar (lascaupetru) 58. NU mai pot…., […]
1 martie 2011 at 3:46 pm
Iata ce spune Gordon Fee in cartea Biblia ca literatura (How to Read the Bible for All Its Worth)
„PILDELE ÎN ISTORIE
Motivul îndelungatei istorii a interpretării greşite a pildelor poate fi depistat în ceva ce a spus Isus însuşi, aşa cum găsim scris în Marcu 4:10-12 (şi în textele paralele, Mat! 13:10-13;Luca 8:9-10). Cînd a fost întrebat care este scopul pildelor, El pare să fi sugerat că acestea conţineau taine pentru cei„dinăuntru”, în timp ce pe cei „din afară” îi împietreau. Şi fiindcă a continuat cu o „interpretare” semialegorică a Pildei semănătorului, aceasta a fost considerată o licenţă a teoriei împietririi şi a unui mare număr de interpretări alegorice. S-a considerat că pildele sînt simple povestiri pentru cei „din afară”,pentru care „adevăratele înţelesuri”, „tainele”, sînt ascunse; ele aparţineau numai Bisericii şi puteau fi descoperite cu ajutorul
alegoriei.
Aşa se face că un mare învăţat ca Augustin ne oferă următoarea interpretare a Pildei samariteanului milostiv:
Un om se cobora din Ierusalim la Ierihon = Adam
Ierusalim = oraşul ceresc al păcii, de unde a căzut Adam
Ierihon = una, care semnifică natura muritoare a lui Adam
Hoţii = diavolul şi îngerii săi
l-au dezbrăcat = şi anume de nemurirea sa
l-au bătut zdravăn = atrăgîndu-l în păcat
şi l-au lăsat aproape mort = el trăieşte ca om, dar a murit spiritual,deci este pe jumătate mort
preotul şi levitul = preoţia şi lucrarea Vechiului Testament
samariteanul = se spune că înseamnă Păzitorul; de aceea se referăla Hristos însuşi
i-a legat rănile = înseamnă legarea neputinţei induse de păcat
untdelemn = mîngîierea adusă de speranţă
vinul = îndemnul de a lucra cu un duh plin de rîvnă
dobitocul = carnea întrupării lui Hristos
hanul = Biserica
a doua zi = după înviere
cei doi lei = promisiunea vieţii acesteia şi a celei de apoi
hangiul = Pavel
Oricît de inedite şi de interesante ar fi toate acestea, putem fi siguri că nu asta a urmărit Isus. La urma urmelor, contextul arată clar că este vorba despre relaţiile dintre oameni („Cine este aproapele meu?”), şi nu de cele dintre divinitate şi om; şi nu avem nici un motiv să credem că Isus
ar fi prezis apariţia Bisericii şi a lui Pavel într-un mod atît de obtuz!
Este deosebit de îndoielnic şi faptul că majoritatea pildelor ar fi fost destinate unui cerc restrîns. în cel puţin trei rînduri,Luca menţionează în mod expres că Isus a spus pildele oamenilor (15:3; 18:9; 19:11), implicînd evident necesitatea înţelegerii. Mai mult, învăţătorul Legii căruia Isus i-a spus Pilda samariteanului milostiv (Luca 10:25-37) a înţeles pilda, precumşi preoţii de seamă şi fariseii, în cazul Pildei vierilor din Matei 21:33-45.
Dacă nouă ne este uneori greu să înţelegem pildele, aceasta nu se datorează faptului că ele ar fi alegorii ce necesită formule interpretative speciale. Mai degrabă se referă la unele lucruri pe care le-am sugerat în capitolul anterior cu privire la evanghelii.Una din cheile înţelegerii lor constă în descoperirea auditoriului căruia i-au fost adresate; aşa cum am observat, adesea le-au parvenit evangheliştilor fără context.Deci, dacă pildele nu sînt taine alegorice pentru Biserică,ce a vrut să spună Isus în Marcu 4:10-12 prin taina împărăţieişi legătura dintre ea şi pilde? Cheia este, cel mai probabil, un joc de cuvinte în aramaică, limba maternă a lui Isus. Cuvîntul methal,care a fost tradus parabole în greacă, era folosit pentru o întreagă diversitate de figuri de stil de genul ghicitorilor,cimiliturilor, pildelor, şi nu doar pentru genul de povestiri pe care noi le numim „pilde”. Versetul 11 a însemnat probabil că semnificaţia lucrării lui Isus (taina împărăţiei) nu putea fi înţeleasă de cei care erau în afară; era ca o methal,
o ghicitoare,pentru ei. în consecinţă, vorbirea Lui în
mathelin (pilde) era oparte din methal
(ghicitoare) a întregii Lui lucrări pentru ei. Ei puteau vedea, şi totuşi nu vedeau; auzeau — ba chiar înţelegeau— pildele, şi totuşi nu reuşeau să-şi dea seama de adevărata esenţă a lucrării lui Isus.Exegeza pildelor trebuie, aşadar, să înceapă cu aceleaşi premise pe care le-am discutat în cazul fiecărei specii literarediscutate pînă acum. Isus nu încerca să fie obtuz; El a urmăritsă fie înţeles. Sarcina noastră este mai întîi să încercăm să aflăm.”
Ma intreb daca Isus a vrut sa ne spuna ce reprezinta candela, untdelemnul etc, sau sa prindem ideea cu vegherea?
1 martie 2011 at 5:38 pm
pai tocmai asta preciza si Calvin ( vezi comentariul meu de mai sus). Merci de de precizarile lui G. Fee
1 martie 2011 at 5:21 pm
Sunt de acord cu Paul; in principiu, pildele nu au intotdeauna corespondente alegorice gen „tarina este lumea” ci pot sa ne transmita un mesaj prin insasi situatia de viata descrisa. Joachim Jeremias este un exemplu, chiar daca nitel liberal, de teolog care ne atrage atentia in primul rand asupra avertismentului pildei si nu asupra detaliilor alegorice. Ospatul sta sa inceapa: cine e gata de nunta?
Apropos, mi s-a parut oarecum nostima observatia sa ca indemnul din versetul 13 nu prea se brodeste cu faptul ca TOATE fecioarele … dormeau.
1 martie 2011 at 5:50 pm
Jeremias „nitel liberal”? Cei din preajma lui vorbesc despre el ca despre un om tacut, f modest si studios 🙂 Apropo se poate sa fii evanghelic fara sa fii conservator?
1 martie 2011 at 6:19 pm
Daca citesti „Pildele lui Iisus” o sa intelegi despre ce vorbesc.
Hm, ce mai inseamna azi evanghelic, in conditiile in care au loc atatea anatemizari? Personal,cred ca da, este posibil … chiar eu sunt un exemplu! 😉
1 martie 2011 at 6:33 pm
ce te face sa crezi ca nu am aprofundat-o de ceva vreme? :)Merci de precizare oricum ( nu stiam ca este si in romana, eu o am de muuult timp in spaniola). Apropo nu e singura care o am la activ de Jeremias: mai am vreo 7 parca 🙂
3 martie 2011 at 8:10 am
Nu ziceam ca nu ai citit-o ci ca acolo poti sa observi felul in care se face reordonarea materialului biblic, punand la indoiala uneori acurateatea relatarilor evanghelistilor – si incluzand Evanghelia lui Toma in calcul, chiar la egalitate cu sinopticele – care sunt totusi semne de liberalism …
3 martie 2011 at 9:58 am
acum inteleg la ce te referi dar cum sunt unul care cred ca avem avem 27 de carti inspirate intr-un canon neinspirat pozitia lui Jeremia nu mi se pare atat de deplasata :).
1 martie 2011 at 6:01 pm
De ce vă ocupaţi atâta de pilde, oameni buni? Nu ştiţi că nu e bine să faci teologie şi doctrină după pilde? Răscumpăraţi vremea! Mai citiţi un blog, o scrisoare, două! Asta-i analiză literară…
2 martie 2011 at 11:01 am
[…] 2011 (romaniaevanghelica) 29. Fetiţele minune (lascaupetru) 32. Concurs creatie ! (myosotis10) 33. Ce reprezintă untdelemnul din Pilda celor Zece Fecioare (Mat. 25)? (vaisamar) 67. Am motive tainice sa nu ma supun traditiei (petricamoisuc) 89. Un dialog cu fratele […]
2 martie 2011 at 3:15 pm
[…] Concurs creatie ! (myosotis10) 52. Am motive tainice sa nu ma supun traditiei (petricamoisuc) 61. Ce reprezintă untdelemnul din Pilda celor Zece Fecioare (Mat. 25)? (vaisamar) 62. Un dialog cu fratele Mătăsaru (rascumparareamemoriei) 76. Pr. Doru Costache […]
2 martie 2011 at 9:01 pm
Cred ca este bine sa ne aducem aminte ca Domnul Isus nu predica intr-o biserica ci evreilor pe care i-a impartit in fecioare intelepte si fecioare nechibzuite.
Cheia este in v12 unde Domnul declara ca nu le cunoaste.
Sa fi uitat Domnul de fecioare? ? ?
Sa nu fie atotcunoscator Dumnezeu? ? ? . . .
Cuvintul “cunosc” in original este acelasi cu cel din Matei 1:25,unde scrie ca Iosif na “cunoscuto” pe Maria pina cand na nascut pe Isus. (aici are sensul de unire).
In 1Corinteni 6:16-17,Pavel spune ca cine se lipeste de Domnul este un singur duh cu El , adica traieste in unire cu El. ((…bineinteles ca nu fac referire ca am avea o relatie sexuala cu Dumnezeu ci referirea mea este in sensul spiritual)).
Ceia ce le lipsea fecioarelor nechibzuite –
(evreilor nechibzuiti, ca daca chibzuiau vedeau ca legea este un indrumator……,iar jertfele facea referinta la jertfa ce avea sa vina…)
— era unirea cu Domnul Isus, deaceia le spune Domnul sa plece ca nu s-au unit cu El.
Apostolul Ioan in prima sa epistola scrie ca cine are pe Fiul are . . . blocaj la intrare . . . are? . . . are? . . . are VIATA VESNICA .
Prin credinta in Numele Fiului lui Dumnezeu avem pe Fiul (traim in unire cu El), iar prin El viata vesnica(El este Viata . . . . . . .care e vesnica).
Deci ceia ce le lipsea si ceia ce va condamna Domnul la ei este ca nu au avut credinta in Fiul Sau ca sa traiasca in unire cu El sa poata avea viata vesnica.(Ei credeau in Dumnezeu Tatal in Duhul Sfint in jertfe in lege in Templu . . . . dar nu in Fiul Sau. erau fecioare din pricina parintilor lor)
3 martie 2011 at 6:10 am
Daca nu ma insel, fratele Gog Lazar crede la fel.
2 martie 2011 at 9:23 pm
Eu as spune ca nu conteaza asa de mult ce a spus un eretic precum GP.
2 martie 2011 at 9:26 pm
Care e erezia lui?
3 martie 2011 at 8:05 am
Conteaza?!?
4 martie 2011 at 9:52 am
10 Fecioare, dar de ce 10 ? Si doar 5 vor intra in odaia de nunta ,asta arata clar a 50%!
Si mai e ceva , ce sa caute 5 Fecioare impreuna cu mirele in odaia de nunta incuiata ?
Atentia mirelui e MIREASA !!!
Totusi mai sint la Ospatul Mirelui si nuntasii cei poftiti , prietenii mirelui ….etc.
In ceruri o vesnicie vom avea clarificari 100 % corecte , aici cunoastem in parte !
Cu stima
3 mai 2012 at 8:19 pm
[…] Emanuel Conţac a scris şi el despre ce reprezintă untdelemnul AICI. […]
12 noiembrie 2017 at 11:52 am
[…] Grigore Palama – dragostea […]
26 aprilie 2019 at 4:35 pm
Pilda celor zece fecioare:
Fecioara inseamna sufletul omului care doreste sa se mantuiasca, adica sa devina mireasa a lui Hristos. Dar nu orice suflet reuseste sa capete sfintenia in viata lui. Pentru ca lumina candelei nu poate fi decat sfintenia, lumina lui Hristos, Duhul Sfant. Si sunt zece fecioare pentru ca sunt zece porunci si toate poruncile trebuie implinite. Cei care implinesc poruncile le implinesc prin cele cinci simturi ale trupului, caci si trupul participa impreuna cu sufletul la sfintire. Prin pazirea poruncilor toate cele cinci simturi(respectiv trupul) se sfintesc impreuna cu sufletul caruia ii slujesc si toate se lumineaza prin candela sfinteniei. Astfel, fecioarele neintelepte sunt cele care nu au castigat sfintenia in trupul si in sufletul lor si de aceea candela lor se stinge, atat pentru trup, cat si pentru suflet.
Somnul reprezinta moartea, caci niciun suflet nu ajunge la invierea in Hristos decat dupa moarte, adica atunci cand intra in viata de veci. De aceea toate sufletele au adormit(atipit) inainte de intalnirea cu Hristos: ortodocsii ii numesc „adormiti” pe cei morti.
Convorbirea dintre fecioare, dar si numarul lor sunt taine. De ce sunt cinci fecioare intelepte si cinci nebune si nu sase, opt, zece, etc? Cifra cinci este simbolica, ca si cifra zece. Cinci este numar de dobitoc(vezi si zilele creatiei), ca oameni avem cinci simturi, dar nu ne deosebim de dobitoace prin simturi, ci prin simtire, prin spirit, prin duh, prin suflet. Asadar, atunci cand a „intrat” Hristos si a stat pe dobitoc, adica a venit in lume in fire de om si S-a intrupat in orice om, El a dat posibilitatea omului sa se sfinteasca, sa se indumnezeiasca, sa treaca de la starea omului vechi, pacatos, asemanator dobitocului(cum spune si psalmistul), la starea de om sfintit, indumnezeit, luminat.
Cine sunt cei care vand untdelemn si cu ce fel de pret se poate cumpara acesta? Exista o expresie: „a-ti vinde sufletul” si fiecare intelege ce inseamna asta. De asemenea stim ca omul nu poate sa dea nimic pentru a-si rascumpara sufletul, macar de ar plati cu lumea intreaga. Cine sunt asadar cei ce vand omului sfintenia sufletului, mantuirea? Nimeni altii decat Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Deci Lor trebuie sa le vindem sufletul nostru pentru a avea untdelemn si lumina in candelele noastre, atunci cand dupa moarte ne vom intalni cu Mirele Hristos Iisus. Caci ne spune Hristos:
„Căci cine va voi să-şi scape sufletul îl va pierde, iar cine va pierde sufletul Său pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela îl va scăpa.
36. Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul?”(Marcu,8).
Raspunsul cred ca se afla chiar aici: Hristos si Evanghelia sunt cele care se vand noua si daca ne dam(punem) sufletul pentru ele vom primi untdelemn in candele noastre, adica sfintenia, indumnezeirea si vom putea intra in camara de nunta cu Hristos, adica in Imparatie.
7 martie 2021 at 12:06 pm
Duhul Sfant reprezinta Uleiul
10 octombrie 2022 at 7:25 pm
Dacă uleiul ar fi Duhul Sfânt cum ar putea sa meargă fecioarele neintelepte sa cumpere de la cei ce vând, din moment ce botezul cu Duhul Sfânt îl face doar Domnul Iisus Hristos? Sigur, în Sfânta Scriptura se spune ca Duhul Sfânt era dat și prin punerea mainilor apostolilor- dar aceștia nu se încadrează în categoria celor ce vând- pentru ca Simon când a vrut sa ofere bani pentru a primi Duhul Sfânt a fost mustrat. Trebuie sa identificam cine sunt cei ce vând și ce vând în realitate și, de-asemenea , de unde au procurat acel ulei pentru a face comerț cu el!