Astăzi la 4.30 dimineaţa am sărit din pat. Noaptea (cam mică) e urmată de o zi mare. Nu pentru mine, ci pentru colegul meu (de Institut şi de birou) Romulus Ganea. Astăzi va trece prin furcile caudine ale prezentării tezei doctorale. În calitate de coleg de birou, am fost martor la chinurile facerii tezei şi empatizez profund cu el şi cu toţi cei care trebuie să treacă prin acest travaliu.

Eu şi alţi doi colegi de la ITP vom merge să-l susţinem moral pe „catindat”, despre care ştiu că de câteva săptămâni face nopţi albe în aşteptarea zilei celei negre!

(În ziua când mi-am dat eu doctoratul am avut parte de nişte peripeţii care m-au făcut să uit cu totul de emoţii. Cu două ore înainte de susţinere, un tir parcat în curtea ITP-ului dărâmase, la ieşire, gardul din plăci de beton al vecinilor, blocând bulevardul minute în şir, spre exasperarea şoferilor claxonanţi, care veneau din ambele sensuri. Asupra juliturilor căpătate în acea zi, când am dat o mână de ajutor la scoaterea molozului de sub tirul care a dat „cu oiştea în gard”, nu insist).

C., junele nostru şofer (care, după toate aparenţele, conduce mai bine decât predică) ne duce la Sibiu mai mult ca gândul decât ca vântul. Fiindcă nu sunt sigur că amenzile pentru depăşirea vitezei legale nu pot fi administrate retroactiv, trec sub tăcere palierul între care a oscilat acul vitezometrului. Ajunge să spun că, la un moment dat am considerat că, deşi stau pe bancheta din spate, n-ar fi tocmai rău să fac uz de centura din dotare, ca să nu întind coarda Providenţei. 🙂

Romulus Ganea era deja la Departamentul de Teologie Protestantă. Teza lui, Teme teologice în cartea Estera, atacă un subiect foarte dificil, propunând o interpretare în cheie teologică a unei cărţi din care, în mod paradoxal, numele lui Dumnezeu lipseşte. Nu dau aici mai multe detalii. Probabil vom publica rezumatul tezei într-un număr din Pleroma. De altfel, nu este exclus ca anul acesta teza să fie publicată integral.

Mai jos câteva fotografii de la eveniment.

Comisia s-a instalat la prezidiu.

Pr. prof. Aurel Pavel deschide evenimentul.

Romulus îşi prezintă teza şi ne dă câteva chei de interpretare a cărţii Estera.

Prof. Stefan Tobler, coordonatorul tezei, dă citire referatului.

Pr. prof. Petre Semen, de la Univ. din Iaşi

Pastor conf. Daniel Mariş, de la Univ. din Bucureşti

Prof. Hans Klein, pensionat, unul dintre exegeţii de primă-mână ai spaţiului teologic românesc.

După deliberarea comisiei, Romulus Ganea a primit titlul de doctor, cu calificativul „foarte bine”.

Prietenii se bucură de bucuria noului doctor.

Teo Colda (dreapta), de la Institutul Teologic Baptist, urmează la eşafod în cam un an şi şase luni. Îi urăm „execuţie” uşoară! 🙂