Intrarea din față de la Tyndale House, la finalul unei zile care a început și a continuat cu ploaie!

Lipsa de prevedere costă!

Mi-am tot spus că trebuie să iau neapărut o umbrelă, până să mă prindă vreo ploicică, dar, ca tot românul verde, am amânat. Cu rezultatul că, astăzi, când am ieșit pe ușă, burnița binișor dintr-un foarte încruntat, fără ca eu să pot opune vreo rezistență.🙂

Celebra ploaie englezească mă tot evitase, dar minunea nu putea să țină prea mult. Ploaia măruntă care s-a instalat de dimineață n-ar fi fost mare lucru, dacă aș fi avut de parcurs o distanță scurtă. Așa, a fost suficientă ca să mă ude binișor până am nimerit zgribulit în primul Sainsbury.

În mod inexplicabil, unii englezi merg prin ploaie fără să le pese. La cât sunt eu de ipohondru mă și văd lat în pat, cu febră mare. (Teama avea să se dovedească nefondată la finalul zilei).

Finalmente, am ajuns la Tyndale House șiroind, cu senzația că tocmai am supraviețuit potopului.

Nume și figuri noi. Nu știu de unde tot răsar alte și alte personaje. Evident, în cele două pauze de cafea (la orele 11.00, respectiv 16.00) nu apuci să vorbești cu prea multă lume.

Subliniez ideea excelentă a celor de la Tyndale House de a organiza două pauze în fiecare zi, timp în care oamenii pot face cunoștință și pot sta la povești. Când se bate (literalmente) gongul de la intrare, cercetătorii își părăsesc chilioarele de studiu și merg în common room. Dacă gongul bate de două ori, înseamnă că se sărbătorește ceva și că, pe lângă ceai și cafea, se dau și alte bunătăți (tort, prăjituri).

În perioada mai‒septembrie în fiecare vineri, începând cu 17.45 se organizează barbecue. Evident, se vine cu carnea „de acasă”. Lumea aduce salate, sandvișuri, fructe, fiecare după puteri. Astăzi, dată fiind ploaia care stătuse pe capul nostru de dimineață, urma ca evenimentul să fie ținut în interior. Numai că, prin minune, ploaia s-a oprit și a ieșit soarele. Dar nu ne-am bucurat prea mult. După cam o oră ploaia a reînceput, așa că am fost siliți să lăsăm gazonul și să fugim în salon. Pe la 20.00, când am plecat de la Tyndale House, era iar soare!

Iată mai jos dovada!

Nu se putea o așezare mai pitorească pentru o bibliotecă. Clădirea din fotografie conține în principal birouri. O bucățică din biblioteca propriu-zisă se vede în partea stângă a cadrului. Complexul are o curte interioară măricică și alte câteva locuințe pentru familii. Cinste și recunoștință cui a avut această viziune!