Prima curte a colegiului Magdalene. Evident, numele trimite la Maria Magdalena.

 Astăzi am decis să vizitez Magdalene („Modlin”) College, care e la doi pași de strada pe care locuiesc. De fapt, cred că e cel mai apropiat colegiu. Mă interesează în mod deosebit fiindcă aici a predat C.S. Lewis ca profesor de literatură medievală și renascentistă începând cu 1955. (Alegerea lui pe acest post s-a făcut în 1954).

 L-am întrebat pe portar dacă intrarea costă și mi-a spus în glumă: astăzi e 100 de lire. Văzând expresia nedumerită de pe chipul meu, m-a lămurit că e gratis.

Mottoul colegiului este „Păstrează-ți credința”. „Foy” e forma veche a lui „foi”.

Din păcate, n-am vizitat capela, fiindcă mă gândeam că o voi vedea la întoarcere, după ce intru în grădina colegiului. Dar grădina era închisă, așa că am luat-o pe altă cărăruie și n-am mai revenit să o văd. De vizitat cu altă ocazie, mai ales că undeva în preajmă a fost instalată o placă în amintirea lui C. S. Lewis.

Într-o scrisoare din 1 nov. 1954, C.S. Lewis îi scria unei cunoștințe (Mary Willis Shelburne):

Did I tell you I’ve been made a professor at Cambridge? I take up my duties on Jan. 1st at Magdalene College, Cambridge (Eng.). Note the difference in spelling. It means rather less work for rather more pay. And I think I shall like Magdalene better than Magdalen. It’s a tiny college (a perfect cameo architecturally) and they’re so old fashioned, & pious, & gentle and conservative – unlike this leftist, atheist, cynical, hard-boiled, huge Magdalen. Perhaps from being the fogey and ‘old woman’ here I shall become the enfant terrible there.

Bibliotheca Pepysiana e închisă în perioada asta. De vizitat cândva în octombrie. Multe și minunate sunt comorile pe care le ascunde în interior.

Porticul Bibliotecii Pepys (detaliu).

Pe 20 decembrie îi scria, din Oxford, unui alt prieten:

This will be the last letter I shall be writing to you from the old address, and I think you have my new one? The Kilns, Kiln Lane, Headington Quarry, Oxford. On 12th January I take up my ‘Chair’ at Cambridge, but I shall not be giving up my house here; will in term-time go over to Cambridge every week from Monday to Saturday, and come back here for the week end. Our sister College, Magdalene, Cambridge is very kindly putting a set of three rooms at my disposal, so I shall be very comfortable. In many ways I am of course sorry to leave the old shop after twenty nine years, but I shall welcome the easier life of a Professor, which will let me devote much more time to my non-academic work.

With love and blessings to you and your mother, and good wishes for 1955, yours ever,

C. S. Lewis

Râul Cam, văzut de pe Magdalene Bridge.