A trecut mai bine de o lună de la ultima „filă” (electronică) de jurnal. Deja mă aflu aproape de finalul șederii mele pe plaiuri cantabrigeze și în curând voi reveni în România.

Ieri am reușit finalmente să întreprind călătoria de care am pomenit cu altă ocazie.

Parcurgând corespondența despre Cornilescu, am fost curios să văd cum arată efectiv locurile pe unde a pribegit înainte de a se stabili definitiv în Elveția.

Precum se vede, Cornilescu avea hârtie de corespondență cu antet. O tipărise el anume sau o primise de la proprietar?

În corespondența parcursă de mine, prima adresă britanică e una londoneză: 2 Rutland Park Gardens, o stradelă în apropiere de stația de metrou Willesden.

Gură de metrou londonez. Încă n-am călătorit cu „tubul”. Îmi tot inventez scuze și motive de revenire.🙂

De aici începe un lung șir de case legate. La nr. 2 a stat Cornilescu.

Cornilescu a stat acolo în perioada decembrie 1923 ‒ iulie 1924. S-a întâlnit de câteva ori cu R. Kilgour la Bible House și în tot acest timp a făcut diverse corecturi în textul bibliei sale.

Casa văzută din lateral. Intrarea e în zona din dreapta, unde e stufărișul verde.

Casa văzută din față. Intrarea e cea din stânga (ușa vopsită în albastru).

Practic, modificările și corecturile introduse în Biblia 1924 (de care ne folosim astăzi) au fost realizate în această locuință din Rutland Park Gardens.

O stradă britanică tipică.

Este surprinzător că zona s-a schimbat atât de mult, dar numele străzilor și numerotarea a rămas aceeași. Ah, minunatul conservatorism britanic.

Probabil cea mai evidentă schimbare în peisaj e „multiculturalizarea” lui. Nu departe de stația de metrou a răsărit o moschee cu turle verzi.

Mai în glumă, mai în serios, mă întreb: oare câte moschei or să răsară în 100 de ani și cum o să arate Londra când nepoții mei se vor duce să o viziteze pe urmele mele?🙂