Am dat astăzi o fugă la „Gaudeamus”, pentru lansarea Evangheliei după Marcu.

La târg, lume de tot soiul (de la boieri și boiernași ai minții, la cititori de cursă lungă sau doar curioși), aglomerație, învălmășeală, balamuc mare pe metru pătrat, adică exact ceea ce ne atrage și ne exasperează la astfel de festinuri culturale.

Festin, nimic de zis, dar fiindcă am oleacă de vocație monahicească, m-am înfrânat și n-am luat decât două cărți: (1) volumul (mai grăsun decât mă așteptam, mai precis, 490 de pagini) lansat de Bădiliță, pe care l-am lecturat ca referent, și (2) cartea lui G. Cartianu, Jurnalul unui puci ratat. Ambele cărți au fost publicate la Adevărul Holding. (Cum s-ar zice, tot ce trece de granițele Adevărului nu mă mai interesează).🙂

Mai jos câteva fotografii comentate.

Vorbește Constantin Bălăceanu-Stolnici, mai „sub vremi” ca în alte dăți.

Theodor Paleologu, fost ministru al Culturii, și dl. Constantin Erbiceanu, susținător al proiectului „Noul Testament bilingv comentat”.

Vorbește pr. Wilhelm Dancă, rectorul Institutului Teologic Catolic din București.

Ultimul speech este al autorului traducerii.

Alături de amicul Ștefan Colceriu, la rând la autografe.

La un stand vecin, Andrei Pleșu stă de vorbă cu cititorii interesați de parabole. Am auzit că la lansarea cărții N. Manolescu s-a arătat intrigat de faptul că autorul s-a ocupat doar de parabolele din primele trei evanghelii, omițându-le pe cele din Ioan.🙂