Gata, pot să pun liniștit mâinile pe piept!

Ceea ce este o banalitate în lumea civilizată ‒ catalog online la bibliotecă ‒ a devenit în sfârșit realitate în biblioteca pe care o coordonez. Vezi AICI.

Pe data de 4 noiembrie, la scurtă vreme după ce am revenit din Anglia lansam pe blogul meu un apel către comunitățile penticostale din țară și din străinătate. Grație acestui apel, preluat ulterior și de revista Cuvântul Adevărului, am primit un ajutor financiar nesperat, anume jumătate din suma necesară achiziționării programului Liberty 5, un software profesionist de management al bibliotecilor.

Nădăjduiesc că binefăcătorilor nu li se va lua răsplata dacă îi voi menționa mai jos. Cred că este foarte important să se știe că resursele care fac posibilă dezvoltarea ITP nu vin din eter. Vin de la oameni care au făcut sacrificii importante pentru biblioteca noastră. Este vorba de Romy Vlad (SUA), Dan Blidar (SUA), Biserica Nr. 1 Seattle (SUA), Iancsi Szasz (Canada), Eduard Neacșu (Suedia), Luiza Borțoi (România), Daniela Staicu (Marea Britanie), Ciprian Bălăban (România), Fănică Pintilie (România), Iosif Mândrean (România).

Le mulțumesc călduros acestor dragi prieteni. Ne-au luat (studenților, cadrelor didactice, mie personal) o uriașă povară.

Astăzi bibliotecarul nostru a parcurs deja prima fază de instruire și este extrem de mulțumit de noul program. În săptămânile următoare se va face tranziția de la demodatele fișe de împrumut (cele care se foloseau și pe vremea când împrumutam eu Povești nemuritoare de la Biblioteca Județeană Botoșani, la sfârșitul anilor ’80) la permisele moderne.

Am lăsat la final mulțumirile adresate organizației reSource (Canada), care a donat bibliotecii ITP 3.000 de dolari pentru acest proiect. Nu m-aș fi avut curajul să-l „demarez” fără încurajarea fermă primită de la Melody Mazuk, care mi-a promis că reSource va asigura jumătate din fondurile necesare. Acum o săptămână promisiunea ei a devenit realitate.