Unii prieteni ai mei au început să se îngrijoreze. A trecut o săptămână și n-am mai postat nimic.

Și mie îmi vine greu să cred așa ceva, darămite lor.

În ultima vreme am fost „sub ocupație”, de aceea n-am scris nimic. De curând am primit confirmarea că studiul pe care l-am propus pentru conferința despre apostolul Petru (organizată la Edinburgh) a fost acceptat și deja am intrat în fibrilații. Am impresia nu doar că nu voi avea timp suficient pentru a parcurge bibliografia necesară, ci și că nu o voi putea găsi în România. În plus, savanții germani par să fi ronțăit cu tot cu ghete subiectul la care am început să trudesc.

Între timp, am acumulat câteva datorii „blogheristice”. Ar trebui să finalizez ultima postare cu impresii despre cartea lui A. Pleșu. Mă așteaptă apoi seria de postări despre Duhul Sfânt în Evanghelia după Ioan.

Dar mă așteaptă și studiile științifice la care lucrez, responsabilitățile administrative (director de bibliotecă), seminarul de limbă coptă, Clubul de Greacă, activitatea de coordonare de licențe, pregătirea prelegerilor, corectare de teste și examene parțiale și câte și mai câte.

Prin urmare, nu trageți în pianist. Face și el ce poate. Când poate.

Mai jos puteți citi propunerea pe care am trimis-o organizatorilor colocviului. Acesta este subiectul care mă va ține în priză în următoarele luni.

The clash between Peter and Paul at Antioch (Gal. 2:11‒14). Early patristic commentators between a rock and a hard place

The incident at Antioch during which Peter is publicly rebuked by Paul has been a constant source of perplexity and embarrassment for early Christians. The text not only became a stumbling block for believers, but was also used by dissenting groups (Ebionites, Marcionites etc.) or critics of Christianity such as Porphyry as a stronghold from where they could launch vitriolic attacks against the mainstream Church or try to discredit Christianity and its founding figures. Understandably, many Christian commentators have exercised their ingenuity and imagination trying to exonerate Peter or otherwise remove the difficulties posed by this text. In my paper I intend to look afresh at the early Rezeptionsgeschichte of this passage and see how Christian commentators wrestled with this text (and sometimes with each other), as they tried to reconcile pastoral and apologetic concerns with the exigencies of a disconcerting text.