Nu cu mult timp în urmă am postat pe FB știrea despre recunoașterea limbii române ca limbă oficială a Republicii Moldova. Mă întrebam totodată dacă ar fi posibilă unirea acestei țări cu România.

Între rudele și prietenii mei, ideea unirii are susținere entuziastă și nu prea. Unii văd numai relele acestui pas. Adică să nu ne încurcăm și cu demonii corupției de import, că avem materie primă din belșug pe plaiurile mioritice. Alții, cu „cetățenie globală” (dacă nu interplanetară sau chiar intergalactică!) denunță „ideea naționalistă” din spatele proiectului de unire. Asemenea mentalități  ar fi revolute, demodate, ridicole.

 Eu, naiv și idealist cum mă știu dintotdeauna, susțin ideea de unire.

Să vedem ce iese la un sondaj de opiniune ad-hoc.

Așadar, există trei răspunsuri: (1) da, (2) nu, (3) nu știu/nu răspund. N-are rost să ne încurcăm cu nuanțe și posibilități.