Update: 21 dec. 2013. Am adăugat câteva fotografii acestei postări, însă vremea s-a închis, prin urmare fotografiile nu reflectă condițiile meteo de ieri.😦

Am ajuns din nou la Cambridge pentru o scurtă vizită de cercetare. Biblioteca se închide luni, prin urmare timpul meu de lucru este limitat la două zile: vineri și sâmbătă. Duminică sper să pot ajunge la evensong la King’s College Chapel, renumită pentru corul ei și pentru festivalul de Crăciun Nine Lessons and Carols.

ilice IMG_4922

Mă așteptam ca vremea să fie mohorâtă, dar a fost o zi luminoasă, cu un soare primăvăratic pe un cer cristalin. Aer rece și proaspăt, culori pitorești (ruginiul frunzelor uscate pe care vântul încă nu le-a doborât, verdele brazilor și al pinilor, sângeriul bobițelor de ilice), garduri vii, copaci înfășurați în iederă, pajiști de o prospețime ireală pentru acest anotimp, caii „îmbrăcați” în saci, pentru a face față iernii care își arată colții, garduri de lemn, case arătoase, curți bine gospodărite, ghirlande sărbătorești pe porți și pe uși.

Am plecat din pustietatea sinistră a betoanelor bucureștene, din ternul blocurilor comuniste imbecilizante, într-un peisaj care freamătă de viață și de culoare. O salutară gură de oxigen pentru minte, pentru suflet și pentru simțuri. În timp ce îmi târâiam valiza gălăgioasă pe sub platanii care străjuiesc Sidgwick Avenue m-am descoperit cu surprindere învăluit de cântecul păsărilor. A trebuit să vin la Cambridge ca să descopăr câtă nostalgie poate stârni cântecul unei păsări în plin peisaj urban.

Când am intrat pe Grange Road, aproape de Tyndale House, am crezut că nu văd bine: pomi în floare. De la distanță păreau cireși. D., gazda mea, m-a lămurit spunându-mi că sunt arbori care înfloresc numai în această perioadă.

IMG_4931

Astăzi cerul s-a mai întunecat. Nădăjduiesc că soarele va reveni mâine.

IMG_4929

IMG_4939

Biblioteca Universității e destul de populată chiar și în aceste zile dinainte de vacanță. La „Cărți rare” mă așteptau Poliglota complutensiană (6 volume) și Biblia de la Veneția (1518). Plus nesuferitul frig artificial creat de aparatele de „condiționare” a aerului. Pe la ora 16.00 simțeam că degetele îmi amorțesc. Partea bună e că într-un asemenea congelator nu ai cum să te simți somnolent.

IMG_4633