J. H. Adeney, al cărui nume l-am tot întâlnit în corespondența despre Cornilescu păstrată în arhivele Soc. Biblice Britanice, a jucat un rol foarte important în convertirea lui R. Wurmbrand.

Ar fi trebuit să bănuiesc acest lucru mai devreme, dar l-am descoperit abia acum, când am frunzărit cartea lui R. Wurmbrand, From Suffering to Triumph.

Adeney a coordonat misiunea anglicană între evreii din România. Sediul misiunii era pe str. Olteni, pe care încă n-am reușit să o vizitez. Luna care vine o să dau o raită pe acolo, cu aparatul de fotografiat, ca să văd ce a mai rămas după aplicarea proiectului de distrugere sistematică a Bucureștiului interbelic de către marele patriot Nicolae Ceaușescu, pe care unii români își imaginează că îl elogiază când spun, cu diavolească (dar neroadă) mândrie, că „nu putem noi vopsi cât a zidit Ceaușescu”. Mai pe limba poporului: „Un nebun aruncă piatra în apă și șapte înțelepți n-o pot scoate!”.

Fiindcă nu am la îndemână traducerea în română, postez fragmentul în limba engleză. Românii e deștepți și toți cunosc limba engleză (uneori chiar mai bine decât limba română.🙂 )

Wurmbrandt