IMG_8975

Nu m-aș fi așteptat să văd o poezie de Costache Ioanid în vitrina unei biserici catolice. Nu știam că poetul este citit dincolo de granițele confesionale evanghelice. Nu cum mult timp în urmă, într-o vizită-fulger la Botoșani, pe când mă plimbam pe una dintre străzile copilăriei mele, am descoperit poezia Biruința.

Mai surprins am fost recent când Cristian Bădiliță m-a rugat să-i fac rost de un volum de poezii de Ioanid. Ascultase poezia Ștergarul, recitată de actrița Daniela Nane.

Cu mai bine de zece ani în urmă am văzut la TVR un reportaj dintr-o biserică română din SUA în care se recita Nu-i singur Iuda vinovat.

Acum am descoperit că poezia Ștergarul a fost recitată pe un post tv românesc important.

O interpretare foarte emoționantă:

 

P.S. Sunt curios câți dintre cititori decriptează referirea la ciob din versul:

E bun un vas de cinste, dar trebuie și-un ciob!