Astăzi m-am îmbisericit de dimineață în „Betania”, comunitate păstorită de Luigi Mițoi. Fiindcă nu apucasem să despachetez valiza și să scot ținuta protocolară (business casual), m-am pitit „printre vase”, interzicându-i cu strășnicie vărului meu să anunțe venirea mea. Nu mi se întâmplă să merg des la biserică în jeanși, așa că am preferat să „fac ascultare” pe o băncuță smerită.

Biserica Betania este spațioasă și bine gândită arhitectural, cu sanctuarul în formă de amfiteatru antic. Frontonul e neoclasic, cu coloane în stil ionic. Undeva sus pe un perete e simbolul penticostal consacrat: porumbelul. De ce nu și o cruce? Va trebui să ne învingem cândva inhibițiile față de acest simbol central al credinței creștine și să-l punem acolo unde trebuie.

Din foia de prezentare văd că există multe departamente și multe activități. Departamentul muzical stă foarte bine. Orchestra bisericii e foarte mare și instrumentiștii par bine pregătiți. Evident, nu voi face niciodată pace cu muzica de fanfară în biserică, dar sunt conștient că o formație muzicală e un excelent mijloc de a-i ține pe tineri aproape de biserică. Și de a le transmite o educație muzicală bună. Aflu cu surprindere că frontul de misiune al bisericii ajunge până în Haiti. Acolo s-a deschis nu de mult o biserică evanghelică de mari dimensiuni în mijlocul unei culturi puternic marcată de practici voodoo.

La final m-am întreținut câteva minute cu pastorul Luigi Mițoi, care m-a invitat să revin, dacă timpul îmi va permite. Deocamdată m-am tocmit la stăpân și nu am aflat încă măsura în care voi dispune de timpul meu.

În partea a doua a zilei am plecat la Wheaton. Orășelul e cochet, curat, liniștit, verde. Am avut o scurtă întâlnire cu membrii echipei de bursieri și cu personalul care se ocupă de noi. Echipa e pestriță. Va trebui să avem grijă ca bursierul rus să nu se ia la bătaie cu cel ucrainean.🙂

Programul se anunță aglomerat. Micul dejun începe de la 7.30. În prima parte a zilei avem studiu individual. La 12.00 e prânzul. La ora 15.30 are loc o întâlnire de tutorat, urmată de o nouă perioadă de cercetare individuală. La ora 17.00 e cina. După cină avem iarăși timp de lectură.

Ni s-au promis multe experiențe culturale și bisericești. De la Willow Creek la biserici episcopaliene tradiționale. Promit că voi reveni cu fotografii din campus și din vizitele efectuate „la firul ierbii”.