Cel mai mare beneficiu al conferințelor BETH este probabil conectarea cu persoanele implicate în „managerierea” și dezvoltarea bibliotecilor teologice din Europa (și nu numai).

Între feţele noi pe care le-am întâlnit la BETH se numără Pieter van Wingerden, bibliotecarul IBTS, Seminarul Baptist care s-a mutat recent de la Praga la Amsterdam. De la Pieter am aflat că IBTS a renunţat la programul de licenţă şi că Biblioteca lor a trecut printr-un proces traumatic: din cauza constrângerilor de spaţiu din nouă „locaţie”, colecţia a scăzut de la 60.000 la 40.000. Am văzut biblioteca în vremea când Institutul se afla încă la Praga şi cred că procesul de triere trebuie să fi fost cumplit. Cum decizi care sunt cele 20.000 de volume sortite mazilirii? Nu vreau să mă gândesc ce aş fi făcut într-o asemenea situaţie.

De la Nenad Bozovic, tânăr biblist de la Belgrad, am aflat că în Serbia există o singură facultate de teologie ortodoxă. I-am spus ceea ce ştia deja, anume că România are 18 facultăţi, suficiente pentru toate Bisericile Ortodoxe autocefale din întreaga lume. Tot la Belgrad s-a înfiinţat recent un Institut Biblic al cărui fond de carte iniţial a fost constituit printr-o generoasă donaţie făcută de prof. elveţian Ulrich Luz (4000 cărţi din domeniul NT).

Geert van Reyn, de la Institutul de Studii Augustiniene din Leuven, este şi el la prima întâlnire cu BETH. Biblioteca Institutului lor are 40.000 volume. Revista de cercetare pe care o publică Centrul se numeşte „Augustiniana”.

