Acum mai bine de doi ani primeam de la Arhivele Federale Elvețiene dosarul de naturalizare al lui D. Cornilescu. M-am bucurat enorm că am mai prins un firicel în această wild goose chase care se dovedește a fi încercarea de a-i schița o biografie, dar n-am avut timp să mă aplec asupra documentelor.

De curând însă, în lumina cercetărilor de la Cambridge, am început să reevaluez documentele.

Ei bine, în documentele „elvețiene” apare scris negru pe alb că la 1926 Cornilescu era deja căsătorit.

Și nu doar că era căsătorit, ci și că avea un fiu, pe nume Alexandru.

Soția lui D. Cornilescu, pe numele ei de fată Jeanne Ducommun, născută pe 12 ianuarie 1905, pare să fi fost elvețiancă. Tatăl ei se numea Jules Ducommun.

Fiul lui, Alexandru Cornilescu, s-a născut pe 26 martie 1926. Asta înseamnă că ar trebui să aibă 86 de ani.

Oare o mai fi în viață?

Când și unde s-au căsătorit Jeanne Ducomm și D. Cornilescu? Și unde?

Presupun că se vor fi căsătorit în 1924 sau 1925.

În ianuarie 1928 îl găsim pe Cornilescu, împreună cu familia la Brighton. Cred că așa ar trebui interpretat următorul fragment dintr-o scrisoare a lui J. W. Wiles.